- ارسال کننده: شازده_کوچولو تاریخ: ۹۴/۱۲/۱۶

عید نزدیک است

آیین جوانمردی ، مردانگی و مروت در ایرانی ها خلاصه به دین اسلام نمی شود . ایرانیان از همان زمان زرتشت بودن ها هم اینگونه بودند ، می توان گفت آیین جوانمردی در خون ایرانیان هست.

جوانمردی و مردانگی ایرانیان همیشه ثابت شدست ، از کمک و پناهندگی به مهاجرات لهستانی و پذیرایی از آنان در اوج قحطی در ایران تا کمک های مستمر به لبنان و سوریه و هر کشوری که نیاز به دست گیری داشته باشد . از کمک به هموطنان خودمان در بحران ها از زلزله بم تا آذربایجان و ...

وقتی فکر میکنیم ایرانیان همیشه در صحنه بودند و خود را ثابت کرده اند ولی گاهی فراموشی هم می گیرند و در گیرودار زندگی روزمره گیر می کنند . شاید عادت کرده اند تا تلنگری به آنها نخورده فراموش می کنند که کسانی هستند که نیاز دارند.

گاهی نباید منتظر تلنگر از بیرون باشیم ، هرروز باید خودمان به خودمان تلنگر بزنیم ، به فکر باشیم که همیشه کسانی هستند که نیاز دارند حتی شاید در حد همان کسانی که در بحران های شدید قرار گرفته بودند ولی اینان از سر عزت نفس و آبروداری دست نیاز به سوی کسی دراز نمی کنند ولی این باعث نمی شود کمک کردن به همنوعان خود که یک وظیفه ی انسانی و دینی ماست را فراموش کنیم.

عید نزدیک است ولی کسانی هستند که هنوز در کوچه های پرپیچ و خم زمستان تهی دستی گیر کرده اند کسانی که تنها امیدشان خداست. من ، شما و همه انسان ها وسیله های خدا برای کمک به همین انسان ها هستیم شاید در تقدیر فردا ما نیاز به آنها داشته باشیم هر چند نباید در کمک و یاری کردن به فکر جبران از سوی آنها باشیم ولی مطمعنا خدا برای ما جبران خواهد کرد .

 وَمَا أَنفَقتُم مِّن شَیءٍ فَهُوَ یُخلِفُهُ وَهُوَ خَیرُ الرَّازِقِینَ

و هر چیزی را که در راه او انفاق کنید، عوض آن را می دهد و او بهترین روزی دهندگان است ( آیه ی 39- سبا)

همیشه ثابت کرده ایم که ما در کنار نیازمندان هستیم این بار نیز به روال سابق دست آنان را بگیریم و عید را به آنان هدیه دهیم تا با دلی آسوده و خوش به استقبال بهار روند.

 باشد که لبخندی بر لب آنان و اندوخته ای برای ما در آخرت باشد.

 

1
1