- ارسال کننده: شازده_کوچولو تاریخ: ۹۴/۱۲/۱۳

عمق فاجعه ی یک شوخی !!!

چندیست منتخبین مردم انتخاب شده اند و هنوز مسئولیتشان به صورت رسمی شروع نشده ولی انتظارها از این دو عزیز خیلی بالاست.

روز بعد از انتخاب آقایان فرمند و شیویاری به عنوان نماینده ی شهرستان ، قسمتی از چاله های خیابان ها لکه گیری شد ، فردایش نیز مامورین محترم شهرداری برخلاف روال همیشگی با دقت بالاتری نسبت به شستوشوی کناره های خیابان اقدام کردند ، دیروز برق رفته بود و ...

در تمامی این موارد نظاره گر این بودم که مردم به شوخی علل این ها را آقایان فرمند و شیویاری می دانند و میگویند هنوز انتخاب نشده آسفالت کردند !!! دیدی خوب میشستند اینا همش به خاطره نماینده های جدیده و الا ماشالله ...

در ظاهر شوخی جالب و برای لحظاتی لبخند بر لب می آورد ولی با کمی تامل نتایج دردناکی به ذهن می رسد . اولین سوال که مطرح می شود سطح آگاهی و سواد کم نسبت به مسائل است البته در این دوره خیلی خیلی مردم آگاه تر بودند و جای خوشحالی داشت ولی بازهم به این فکر فرو می برد که واقعا از وظایف نمایندگی آگاه هستند ؟!!!

کمی عمیق تر که فکر میکنیم میفهمیم در نظر مردم شهر آنقدر بی درو پیکر شده ، آنقدر هیچ رئیس مسئولیت پذیری وجود ندارد که این کارهای جزئی هم کار نماینده هاست !!! بدتر از آن توقع بی جای مردم است که فکر میکنند همه کارها را باید نماینده انجام دهد و همین توقع بالا در طول خدمت و بعد آن گریبان آنها را گرفته و دست بردار نمی شوند که مگر چه کار کردی ؟!!!

هر چند نفوذ و قدرت نماینده ها بالاست و در شهرستان قابل اعمال است و در تمام ادوار نیز شاهد آن بوده ایم ولی وظایف نماینده در بعد کلان و ملی ایست . هر چند می تواند با قدرت خود و حیطه ی وظایفش بر رئسای ادارات و کلیت شهر نظارت کند ولی همین هم در شان نماینده نیست.

نماینده جایگاه بالایی دارد . آنقدر کم کاری ، بی مسئولیتی ، اشتباه و ... دیده ایم و فکر میکنیم نماینده باید اینها را هم انجام دهد.همین فکر و خواست برای نماینده نیز آفت بزرگی است که به فکر امور کوچک و شهری باشد و از وظایف ملی و کلان خود که روشنی بخش نه تنها شهرمان بلکه کل کشور می باشد باز ماند.

قشر روشنفکر ، جوان  و افراد باتجربه کارشان همفکری ، پیشنهاد ، انتقاد سازنده از مسئولین شهر می باشد تا آنان را در مسیر اصلی خود هدایت ، راهنمایی و کمک کنند تا به بهترین وجه امور شهر سروسامان یابد و سطح توقع مردم از نماینده ها از کوچه آسفالت کردن و ... تغییر کند و آنها را در سطح واقعی خود سوال و بازخواست نمایند.

به امید فکری نو ،  ، مردمانی آگاه ، روئسای مسئولیت پذیر و کاراتر ودر نهایت شهری آبادتر.

میانه ای آباد با مردمانی اگاه

1
1