- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۲/۱۲

انتظارات مردم شهرستان میانه از دو منتخب خود در مجلس دهم چیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مردم با حضور پرشور خود در انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم پیام مردم سالاری دینی را به گوش جهانیان رساندند و برگ زرین دیگر در تاریخ سیاسی شهر و کشورمان آفریدند و همچنین حماسه ای سیاسی دیگری به ارمغان آورده اند، بی شک این حماسه در ظرفیت و توانایی سیاسی کشورمان به عنوان حمایت مردمی در سیاست داخلی و خارجی کشور تاثیرگذار خواهد شد و همچنین قدرت چانه زنی سیاسی ایران را در منطقه و جهان بالا خواهد برد.


هر شهروندی با هر نوع گرایش سیاسی که در پای صندوقهای رای حاضر شده و در مشارکت سیاسی کشور نقش ایفا کرده است در حقیقت به مبانی جمهوری اسلامی، ارزشهای انقلاب و قانون اساسی رای داده و به ندای رهبرشان لبیک گفته ا ند و با حضور حداکثری خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نشان دادند در نظام سیاسی مشروع جمهوری اسلامی ایران بین مردم و حاکمیت هیچ گونه فاصله ای وجود ندارد و تبلیغات منفی دشمن درجهت شکاف بین آنها تاثیری نداشته است.

 

به دنبال تحقق این حضور حداکثری که در هفتم اسفند ماه به وقوع پیوست و با توجه به جایگاه رفیع و اهمیت اساسی مجلس در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مردم شریف شهرستان میانه نیز از نمایندگان منتخب خود در مجلس دهم شورای اسلامی انتظاراتی دارند که در خور توجه است:


۱-نمایندگان منتخب با هر نوع گرایش سیاسی (اصول گرا، اصلاح طلب، مستقل) که به میدان آمده اند در حال حاضر باید نمایندگان همه مردم (گروهها، جناحها، جریانها) باشند و خود را تنها نماینده حزب خود نداند.


۲- نسبت به قانون اساسی، مبانی ارزشهای اسلامی، آرمانهای انقلاب، گفتمان امام خمینی ره، خون شهدا و … وفادار باشند.


۳- فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انفلاب را در خصوص قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین (اقتصاد مقاومتی، تصویب معاهدات بین المللی و …) مد نظر قرار دهد.


۴- به حقوق و تکالیف خود در قانون اساسی آشنا باشند و صرفا در چهار چوب آن حرکت نمایند.


۵- با استفاده از ظرفیتهای قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی در پیشرفت و آبادانی شهر و کشور مان قدم اساسی بردارد.


۶- در امورات و وظایف قوه مجریه مخصوصا در حوزه انتخابیه خود دخالت نکند و شان وجایگاه نمایندگی را حفظ نماید.


۷- صداقت در گفتار و کردار داشته و امانتدار خوبی برای مردم باشد.


۸- با استفاده از اختیارات قانونی خود همیشه اصل پاسخگویی قوه مجریه را در برابر قوه مقننه حفظ نماید و آن را تبدیل به یک رابطه شخصی ننماید و خودشان را همیشه در مقابل مردم پاسخگو بدانند نه در مقابل جنا خودشان.


۹- مشکلات بالقوه و بالفعل (اعم از مشکلات اقتصادی، بیکاری، تولیدی، کشاورزی، فرهنگی، آسیبهای اجتماعی و …) شهرستان را بررسی نموده و با استفاده از مجاری قانونی در حد امکان برطرف نماید.


۱۰- پتانسیلها و ظرفیتهای موجود شهرستان را با استفاده از منابع مختلف شتاسایی نموده و با استفاده از اهرمهای قانونی آنها را به بالفعل برساند.


۱۱- در تمام امورات مجلس (قانون گذاری، نظارت بر اجرای قوانین و …) نقش فعال داشته دباشد نه نقش منفعل.


۱۲- نداشتن اختلاف و تفرقه بین دو نماینده مجلس از یک حوزه انتخابیه که در نهایت به ضرر شهروندان تمام می شود.


۱۳- حداقل در پایان هر فصل در بین مردم گزارش عملکرد خود را ارائه دهد و یک دیدار مردمی داشته باشد.


۱۴- در اصول و خط مشی خود استوار بوده و با نغییر برتری یک حزب در جامعه رنگ عوض نکنند.

 


نگارنده: سید عارف حسینی 

1
1