- ارسال کننده: شازده_کوچولو تاریخ: ۹۴/۱۲/۱۲

آیا ما مجبوریم !!؟

همه ی ما دوست داریم در امور جامعه و شهرمان سهیم باشیم . هر کسی با ورود در عرصه ای در فکر خدمت به مردم و آبادی شهر است . عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ...

همانطوری که در باورها و مذهبمان هست خدمت به مردم از مقدس ترین و والاترین عبادت هاست. انسان هایی که دوست دارند به مردم خدمت کنند دانسته یا ندانسته در پیشگاه خداوند منان در حال عبادت و سجده گذاری هستند.

به طور کلی در هر اموری مساله ای وجود دارد به نام توان !!! آیا ما توان انجام آن امر را داریم ؟ آیا ما بر اساس استعداد و شناختی که از خودمان داریم باور داریم برای آن کار ساخته شده ایم ؟ آیا ما دانش لازم برای انجام آن کار را داریم ؟ آیا اینگونه است یا فقط اعتماد به نفس کاذب باعث تقلای بی نتیجه ی ما شده است!!؟

گاهی اوقات بدون اینکه ما توانایی انجام آن کار را داشته باشیم بستر انجام آن فراهم می شود و این نتایج خطرناکی را به دنبال دارد . در همین انتخابات کاندیدای عزیزی که حس مسئولیت و خدمتش قابل ستایش و قدردانیست ولی آیا اگر انتخاب میشد به ضرر شهر نبود ؟!!

امروز مخاطب من همسن و سالان و قشر جوان می باشد. دوستان عزیز اگر استعداد ، دانش نسبت به کاری ندارید انجامش ندهید ، باور کنید فقط علاقه موتور محرک و پیش برنده نیست و در همه ی امور اولین پله استعداد و دومین دانش مربوط به آن حیطه است.

حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که انجام ندهید باور داشته باشید که بدون دانش همانند اصلاح ابرو خواهد بود که حتما چشم را درخواهید آورد!! اگر واقعا علاقه دارید ، باشد ، پس با نهایت تلاش ،  اول : دانش لازم را کسب کنید ، دوم : در پی انجام آن باشید.

بزرگترین ضربه که می تواند به جامعه وارد شود در بعد فرهنگی است . تداوم تقلای کسانی که اشتباهی وارد این عرصه شدند باعث وجود آمدن ناهنجاری ها و به مرور زمان تبدیل آن به یک عادت و متعاقبلا مشکلات غیر قابل حل و معضل بزرگ برای جامعه است.

برای مثال یک نمونه ی کوچک : سایت میانالی یکی از سایت های مهم و پربازدید کشور است سایتی که روزانه بالغ بر 25 هزار بازدید دارد. سایتی که به نوعی با مردم آن به خصوص جوانان عجین است و اگر کمی با اغراق بگوئیم جلوه ای از میانه و سمبل آن است. کاربر محترمی که احساس وظیفه کرده و میخواهد از درد شهر بگوید ، از اتفاقات ناگواری که در دوروبرمان در حال رخ دادن است و ... ولی متاسفانه صد افسوس در سه سطر 5 غلط املایی و بدتر از آن هیچ گونه موارد نگارشی را رعایت نکرده و کلا شبیه ترشی لیته است که همه چیز موجود است به جز لنگه کفش!!!

متاسفانه با سهل انگاری مدیران سایت آقایان عزیزی و مختاری این مطلب که مطلب تالیفی !!! نیز ارسال شده پس از تایید وارد صفحه اصلی سایت می شود. حال به بیان چند اثر مخرب آن بسنده میکنیم 

اولا : فرد ارسال کننده مبادرت به تکرار چنین کاری میکند .

ثانیا: افراد دیگر نیز با مشاهده آن سعی میکنند هر آنچه که به ذهنشان می رسد را مطلب تالیفی کرده و ارسال نمایند.

ثالثا : مهم ترین اثر مخرب که دو اثر بالا خود را در آن نشان می دهند 1- ترویج بی سوادی و 2- همانطوری که اشاره شد سایت میانالی جزء پربازدید ترین سایت ها در کشور است که بازدیدکنندگان آن از سراسر کشور می باشد . با ورود و مشاهده ی مطلبی که در صفحه اصلی آن به عنوان تالیفی و با مشخصات فوق می باشد اولین جمله ای که به کار می برد این خواهد بود : « میانه ای ها چقدر بی سوادن !!!!»

آیا واقعا ما مجبوریم کاری که در توانمان نیست را انجام دهیم. به نظر بنده آن شخص اقدام به کپی مطالب ارزشمند از همین سایت یا سایت های دیگر کندبهتر می تواند سهم خود را در این عرصه تمام و کمال انجام دهد . به قول استادم « یک طرح کپی خوب ، بهتر است از یک طرح با ایده ی بد »

بیایید با شناخت خوب خود و استعداد ها و دانش اندوزی در جهت علایق خود گامی در جهت خواسته ها و مسئولیتمان به عنوان یک شهروند برداریم.

1
1