- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۲/۰۵

خبر تایید صلاحیت دو کاندیدای مجلس در شهرستان میانه/ واقعیت یا شایعه؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری امروز سه شنبه ۴ اسفند، آخرین آمار نامزدهای باقی مانده در گردونه رقابت‌های انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی را ۳۴۲ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از مجموع ۶۲۳ نفر ثبت‌نام کننده، ۷۱ نفر تاکنون انصراف داده‌اند که با کسر آنها از مجموع ثبت‌نام‌شدگان، ۶۲ درصد از کاندیداهای نمایندگی مجلس در استان تایید صلاحیت شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۳ نفر در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، ۱۵ نفر در حوزه اهر و هریس، ۱۱ نفر در حوزه بستان‌آباد، ۲۶ نفر در حوزه مرند و جلفا، ۱۸ نفر در حوزه شبستر، ۱۳ نفر در حوزه ورزقان، ۱۲ نفر در حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند، ۲۱ نفر در حوزه مراغه و عجب‌شیر، ۸ نفر در حوزه بناب، ۱۲ نفر در حوزه ملکان، ۲۱ نفر در حوزه سراب، ۲۳ نفر در حوزه میانه و ۹ نفر در حوزه هشترود و چاراویماق برای کسب کرسی‌های مجلس رقابت می‌کنند.

شبستری با بیان اینکه از اول اسفند هیچ کاندیدای جدیدی تایید صلاحیت نشده است، افزود: ۱۳ نفری که به جمع کاندیداهای تاییدصلاحیت شده اضافه شده‌اند قبل از این تاریخ بوده و بعد از این نیز احتمال تاییدصلاحیت جدید تقریبا نزدیک به صفر است.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه آمار واجدین شرایط رای دادن در استان را ۲ میلیون و ۹۰۹ هزار و ۲۰۸ نفر اعلام کرد و گفت: حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۲۳ نفر بیشترین تعداد واجدین شرایط رای دادن را دارد.

وی از استقرار ۲ هزار و ۸۸۹ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و گفت: در مجموع ۵ هزار و ۷۷۸ صندوق رای برای جمع‌آوری آرای مردم در ۲ انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آماده شده است.

لازم به ذکر است از صبح امروز خبر تایید صلاحیت محمد صادق نائبی و علیرضا آریامنش دو کاندیداهای رد صلاحیت شده شورای نگهبان بدون اعلام رسمی و اطلاع رسانی از سوی مراجع ذی صلاح در سایت های خبری منتشر شده است.

1
1