- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۴/۱۲/۰۵

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی: از اول اسفند هیچ کاندیدای جدیدی تایید صلاحیت نشده است

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بعد از آخرین تغییرات در فهرست نامزدهای انتخابات مجلس در استان، 342 کاندیدا در 13 حوزه انتخابیه استان برای کسب 19 کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
دکتر سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان، آخرین آمار نامزدهای باقی مانده در گردونه رقابت‌های انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی را 342 نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع 623 نفر ثبت‌نام کننده، 71 نفر تاکنون انصراف داده‌اند که با کسر آنها از مجموع ثبت‌نام‌شدگان، 62 درصد از کاندیداهای نمایندگی مجلس در استان تایید صلاحیت شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر 153 نفر در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، 15 نفر در حوزه اهر و هریس، 11 نفر در حوزه بستان‌آباد، 26 نفر در حوزه مرند و جلفا، 18 نفر در حوزه شبستر، 13 نفر در حوزه ورزقان، 12 نفر در حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند، 21 نفر در حوزه مراغه و عجب‌شیر، 8 نفر در حوزه بناب، 12 نفر در حوزه ملکان، 21 نفر در حوزه سراب، 23 نفر در حوزه میانه و 9 نفر در حوزه هشترود و چاراویماق برای کسب کرسی‌های مجلس رقابت می‌کنند.

شبستری با بیان این که از اول اسفند هیچ کاندیدای جدیدی تایید صلاحیت نشده است، افزود: 13 نفری که به جمع کاندیداهای تایید صلاحیت شده اضافه شده‌اند قبل از این تاریخ بوده و بعد از این نیز احتمال تایید صلاحیت جدید تقریبا نزدیک به صفر است.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه آمار واجدین شرایط رای دادن در استان را دو میلیون و 909 هزار و 208 نفر اعلام کرد و گفت: حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با یک میلیون و 502 هزار و 223 نفر بیشترین تعداد واجدین شرایط رای دادن را دارد.

وی از استقرار 2889 شعبه اخذ رای در استان خبر داد و گفت: در مجموع 5778 صندوق رای برای جمع‌آوری آرای مردم در دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آماده شده است.

1
1