- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۱۲/۰۳

با حضور امام جمعه میانه در مدارس ، جلسه گفتمان دینی با دانش آموزان برگزار شد/ گزارش تصویری

 

امام جمعه میانه در ابتدای سخنان خود، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به تشریح جایگاه والای آن حضرت پرداخت.

به گزارش فردای میانه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در جلسه گفتمان دینی با دانش آموزان، با حضور در چند آموزشگاه پسرانه و دخترانه شهرستان میانه، حضور باشکوه مردمی در راهپیمایی 22 بهمن را بعنوان عید اول نام برده، افزود: با آگاهی و بصیرت، و حضوری همگانی در انتخابات مهم پیش رو، عید دوم را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه حق همه ماست که بعنوان یک شهروند از بهترین زندگی و بهترین امکانات بهره مند باشیم، متوجه نبودن از توانایی ها و عدم شناخت و بی خبری از خود و نیز عدم استفاده درست از لوازم پیشرفت را مانع رسیدن به اهداف والا برشمرده افزود: متاسفانه بسیاری از کارها و حرفها صرفاً شعار است ولی باید بدون تعارف بگویم که جوانان یکی از داشته های مهم و ارزشمند کشور و آینده سازان مملکت هستند و ما باید اعتقاد داشته باشیم که بناست آینده را شما جوانان در دست بگیرید.

 حجت الاسلام حامدی ادامه داد: شما فرصت، توان و استعدادهای فراوانی در وجود دارید و باید از آن استفاده کنید و خیلی ها می خواهند مانع این کار شده و شما را سرگرم کارها و برنامه های پوچ با رنگ و بوی به ظاهر امروزی، بی محتوا و مغایر با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی کرده، تا توان شما هدر و تلف شده و این سرمایه را از دستمان می گیرند.

حامدی افزود: ما مردم ایران، به محبت، مدارا و زندگی خوب در کنار هم معروف بودیم و سرمایه ای به نام ادب داشتیم که متاسفانه شاهد هستیم با تهاجم فرهنگی و نبود کار کارشناسی برای مقابله با این تهاجم، این فضایل و خصائص ارزشمند از جامعه ما رخت برمی بندد و رنگ می بازد.

حامدی با ابراز تاسف از رفتارهای برخی از کاندیداها در ایام تبلیغات، با تاکید بر اینکه افرادی که قصد ورود به جایگاه نمایندگی را دارند باید  شان و آبروی خود و شهرستان را حفظ کنند افزود:  کار به جایی رسیده که در شهر میانه برخی برای رفع خستگی به برخی ستادها می روند که این عیب و ننگ است و باید نهادهای نظارتی توجه داشته باشند.

امام جمعه میانه با بیان این نکته که بنای تمام کارها، مجلس بوده و مجلس ریل گذار حرکت دولت است، حل مشکلات اساسی شهرستان میانه را نیازمند کار زیربنایی و وظیفه دولت عنوان نموده، افزود:  مشکلات ریشه ای و زیربنایی، تا زمانی که مجلس را درست نکنیم، حل نخواهد شد؛ این در حالی است که برخی مردم به جای انتظارات بجایی چون قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن از نماینده مجلس، انتظار حل مشکلاتی را دارند که جزو وظایف وی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید با آگاهی از وظایف و اختیارات یک نماینده مجلس، توقع بجا از وی داشت، افزود: دوره چهار ساله نماینده صرف این فکر می شود که چهار سال بعد، چطور رای بیاورم و چنین نماینده ای توان خود را صرف قانون گذاری نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی از آغاز ثبت نام حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داده، گفت: از جمله مکان های مناسب برای ادامه تحصیل، حوزه های علمیه هستند که رشته ها و تخصص های متعدد دارد و اگر دانش آموزان این توانایی را در خود می بینند، ثبت نام کنند.

گفتنی است در پایان سخنان امام جمعه، دانش آموزان سوالاتی را در موضوعات مختلف مطرح و حجت الاسلام حامدی به ارائه پاسخ به آنها پرداخت.

 

 

1
1