- ارسال کننده: شازده_کوچولو تاریخ: ۹۴/۱۲/۰۳

میانه ، مجمع الجزایر سیاسی

شاید شما هم به وفور افرادی را دیده اید که در مورد مسائل روز سیاسی حرف میزنند کسانی که حتی سن شان به سن قانونی نرسیده ولی در التهابات این روزهای کشور ، انتخابات مجلس شورای اسلامی حسابی حل شده اند.

این اتفاق هم جنبه مثبت دارد و هم منفی...!

جنبه مثبت این اتفان آن است که همه به آن هوشیاری و آگاهی رسیده اند که خود را مسئول سرنوشت خود بدانند و میخواهند در اتفاقات پیش رو سهیم باشند. وقتی دولتمردان میبینن یک نوجوان 16 ساله چنین با دقت پیگیر قضایا است خود را در تیررس انتقاد و لبه ی پرتگاه پاسخگویی می بیند و سعی آن بر عملکرد مثبت و درست است. 

اما این اتفاق یک شمشیر دو لبه است و جنبه منفی بسیار خطرناکی دارد . جوانانی که شور سیاسی دارند ولی اگر این شور همراه با شعور سیاسی نباشد چنان اثر مخربی دارد که قابل جبران نیست . کوچکترین اثر منفی آن انتخاب نادرست است...

اگر مصداق ما همین انتخابات پیش رو باشد بیشتر رای دهندگان جوان و یا رای اولی ها هستند . اگر این جوانان کمی سهل انگاری کنند ، کمی بدون فکر و تفکر دقیق انتخاب کنند در شرایطی که شایعه و تهمت و افترا در فضای جامعه به خصوص شهر میانه به سادگی دهان به دهان می شود ، باید منتظر 4 سال خشک سالی اقتصادی ، سیاسی ، هنری و هر گونه پیشرفت در هر بعدی باشند. جوانانی که به امید شغل ، مسکن و ازدواج به فردای خود پا میگذارند باید قید همه آن را زده و فقط حسرت بخورند و مانند پدران و همه آنهایی که تاکنون انتخاب نادرست و فقط از روی وعده های خوش عطر کاندیداها ، فامیل دور بودن ، همسایه بودن ، ناهار خوردن و نمک گیر شدن !! و یا هر چیز دیگری به غیر از سابقه و تجربه و عملکرد و شایسته سالاری انتخاب کرده اند به فکر گذشتن این 4 سال و آمدن دور جدید انتخابات و مطمعنا بازهم گول خوردن و گول خوردن و گول خوردن و طی شدن همین پروسه تا لبیک گفتن به دعوت حق !!!

امروز وظیفه خطیر خیل جوانان اولا انتخاب اصلح  (کسی که بهترین سوابق کاری ، بهترین عملکرد در طول مدت مدیریت ) را داشته را انتخاب کنند نه کسانی که وعده های سرخرمن داده و یا شعارهای زیبا ولی غیر ممکن میدهند . دوما باید به کسانی که انتخاب نادرست کرده اند را با دلایل کافی ،با بیانی منطق همراه با احترام به انتخاب مورد نظر فرد ، باعث آگاهی و جلوگیری از اشتباه وی شوند.

بیایید کسی را که گذشته نشان از صداقت ،  تعهد و تخصص  ، شرافت و انسانیت وی دارد را انتخاب کنیم . با وعده ها و یا با بهانه های بنی اسرائیلی که هیچ ارتباطی با معیارهای انتخاب اصلح ندارد اینده ی خود را خراب  نکنیم.

انتخابی که میکنیم اگر به خاطر منافع و نیات منفعت جویانه ی شخصی خود باشد در پیشگاه خداوند پاسخگو هستیم.

بیایید آینده ی خود را  به کسی که در گذشته خود را ثابت کرده است بسپاریم . 

هر کسی لایق نماینده و وکیل مدافع ما نیست .

شعار ما جوانان : من اصلح را انتخاب خواهم کرد ...

1
1