- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۴/۱۲/۰۲

مظنه نمایندگی چند؟/ رامین مهاجری

رامین مهاجری طی یادداشتی در پایگاه تحلیلی خبری عصر میانه  نوشت با آغاز ماراتن انتخابات از چندین ماه پیش و فرارسیدن روز موعود انتخاب رقابت شدیدتر می شود و در این بین بسیاری از داوطلبان ورود به مجلس قانون‌گذاری برای سبقت گرفتن از رقبای خود دست به دامان روش‌های مختلفی شده‌اند.تبلیغات انتخاباتی باهدف شناساندن و اطلاع‌رسانی به مردم در جهت انتخاب آگاهانه ضرورت برگزاری یک انتخابات قانونمندانه است. از آنجایی که رعایت قانون انتخابات  خود برای نامزدها نوعی تبلیغ محسوب می شود ، مردم آگاه شهر ما با فراست بخوبی تشخیص دهنده ریخت و پاشهای احتمالی  و صرف هزینه های نجومی هستند و  افرادی را که برای رسیدن به منصب نمایندگی قانون را زیر پا می گذارند شایسته نخواهند دانست.  این ماهها توزیع پوسترها و کارت‌های تبلیغاتی مزین به  پرچم جمهوری اسلامی ایران به فور دیده می شود که بانهایت بی‌احترامی در خیابان‌ها و زیردست و پا رها می‌شوند!

تاییدیه های انجام شده از سوی نهادهای نظارتی بعنوان فیلتر دقیق قانونی به بهارستان خود ازجمله بهترین معیارهاست که افراد کاندید باید حداقل از این مرحله با موفقیت عبور کنند تا در مرحله بعدی در معرض گزینش عموم قرار گیرند. فعالیت های این نامزدهای انتخاباتی توسط مردم بخوبی رصد شده و شاهد تمامی هزینه های صرف شده هستند. حجم و مبلغ هزینه های تبلیغات انتخاباتی از جمله موضوعاتی است که در هر انتخاباتی توسط نامزدها و گروه های رقیب مطرح می شود اما هیچگاه پاسخ درستی نیافته است.

هزینه-های-تبلیغات-نمایندگان-گیلان-814x498

سفره های رنگارنگ، کارت های هدیه، توزیع بسته های فرهنگی ، لباس های ورزشی ،پخش گسترده  پوستر و برگه های تبلیغاتی ،حضور در موسسات خیریه ،  برگزاری میتینگ های بزرگ سخنرانی و دعوت از افراد مشهور ورزشی و هنری از مواردی است که چند ماه مانده به انتخابات مجلس از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس دیده می شود.  آنچه امروز شاهد آن هستیم اینکه تعدادی از این افراد برای  نمایندگی مجلس در  بهارستان هزینه‌های قابل توجهی خرج می‌کنند. سوال این که هزینه‌ها از چه منابعی تأمین می‌شود؟ آیا صرف هزینه‌های هنگفت تنها راه تبلیغات و معرفی کاندیدای اصلح است؟

صرف نظر از یافتن پاسخ به پرسش بالا در این یادداشت که از حوصله بحث خارج است ، مشهود  اینکه بالارفتن شعور سیاسی مردم فهیم و اگاه شهرمان بیانگر احساس مسئولیت آنها نسبت به سرنوشت شهر و مردمانش مخصوصا در این دوره از انتخابات بوده و با دست رد زدن به سینه افرادی که با توسل به حامیان مالی  و  دادن وعده  های واهی به مردم در پی راهیابی به مجلس هستند،  به شایستگانی  با شرایط و ویژگی‌های خاص یک نماینده اصلح یعنی امانت‌داری ، صداقت، مدیر ، متخصص ، ولایت‌پذیر، دلسوز نظام و مردم کشور رأی مثبت خواهند داد.

1
1