- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۱۱/۳۰

امام جمعه میانه: از همه شاکی هستم؛ حوزه علمیه میانه باید حمایت شود

امام جمعه میانه با اشاره به حکمت هایی از نهج البلاغه به بیان ویژگی های دنیا، اینبار در خصوص اموال و دارایی های دنیوی و سفارش امام علی (ع) در این خصوص پرداخت.

به گزارش فردای میانه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی در خطبه های نماز جمعه امروز، به تشریح احوال افرادی پرداخت که غافل از همه چیز از جمله در نظر نگرفتن حلال و حرام و عدم انجام واجبات دینی، به تلاش برای باقی گذاشتن اموال بسیار برای وراث خود می پردازند.

وی نتیجه کار این افراد را به دو دسته تقسیم کرد که یا دارای فرزند خلف بوده و مال ارث را در مسیر خداوند صرف کرده و فقط خود فرزندان از ثواب آن بهره مند می شوند و دسته ای که بخاطر عدم توجه به تربیت فرزند و تمرکز بر مال اندوزی، ورثه ناخلف نصیبشان شده و مالی که آنها اندوخته بودند را در راه گناه خرج می کرده و پدرانشان را شریک گناه خود می کنند؛ و ادامه داد: بجای گذاشتن ارث در حد متعارف و معمول وظیفه است اما خروج از حد متعارف گرفتاری دارد و در هر حالت نباید خود را فراموش کرده و فقط به فکر وراث بود و تا فرصت باقی و امکانی هست به حال خود اندیشید و بهانه ها و توجیهات را باید کنار گذاشت.

هفتمین سال تاسیس حوزه علمیه میانه و ایام ثبت نام حوزه های علمیه برادران و خواهران موجب شد تا امام جمعه میانه خطبه های نماز جمعه را با گلایه ای از وضعیت حوزه های علمیه شهر آغاز کرده و بگوید: حوزه های علمیه شهرستان به لحاظ مکان و امکانات در شأن نیست؛ ساختمان قدیمی در نوبت تخریب، با چند اتاق که به درد هیچ چیز نمی خورد را بصورت استیجاری برای حوزه قرار دادیم و در این شهر حتی یک نفر سراغ آن را نگرفته و مسئول و غیر مسئول، هیچ کمکی نمی کند و من از همه شاکی هستم علی الخصوص مسئولین امر زیرا در این زمینه، بسیار کوتاهی کرده اند و این برازنده میانه نیست.

امام جمعه میانه ادامه داد: عار است که از بازازیان قم وجوهات اخذ کرده و به حوزه میانه خرج کنم و این سوال برایشان ایجاد می شود که میانه بازار و بازاری ندارد؛ که این مایه شرمندگی است.

حجت الاسلام حامدی با بیان اینکه میانه باید حوزه ای لایق شان داشته باشد افزود: میانه شهری عالم خیز بوده و بالغ بر 400 نفر عالم میانه ای مقیم قم وجود دارد و خروجی حوزه علمیه میانه این بود که مساجد این شهر قبل از وجود حوزه، فقط 7 روحانی داشت درحالیکه الان مسجد بدون روحانی نداریم.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح حوزه علمیه میانه موجب خواهد شد تا علما برای ادامه تحصیل از شهر خارج نشوند، نبود مکان با گنجایش کافی را یکی از مهمترین عوامل مانع تحقق این امر عنوان کرد.

امام جمعه میانه به سالروز بازگشایی سفارت فلسطین در ایران در سال 57 در محل سفارت اسرائیل اشاره کرده، گفت: انجام این کار پس از گذشت یک هفته از پیروزی انقلاب اسلامی، بدین معنی بود که از روز اول، رژیم جعلی صهیونیستی مورد قبول ما نبود و ملت فلسطین را قبول داشتیم و این یک اصل تغییرناپذیر در نظام جمهوری اسلامی ایران است و در طول این سالها تغییری نداشته و مظلوم مورد حمایت ما بعنوان تکلیف شرعی است.

حامدی ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری کشورهای بظاهر مدافع حقوق بشر که مدام کشور ما را به نقض آن محکوم می کنند، برای کسب آرا و پیروزی در انتخابات، دست به دامن اسرائیل می شوند بطوریکه قتل عام مردم فلسطین را شعار و وعده انتخاباتی خود قرار داده اند که این نشان از جنایتکار بودن و چهره به ظاهر موجه و غیر قابل اعتماد دشمن دارد.

حجت الاسلام حامدی سالروز انفجار و تخریب حرم عسگرین(ع) در سال 84 را تلاش دشمنان برای از بین بردن تمامی آثار اسلامی و مانع شدن از حضور در اماکن نام برده، چنین حرکاتی را محکوم نموده، افزود: در طول تاریخ ثابت شده که هرقدر چنین حرکاتی از سوی دشمن سرزده، به همان اندازه علاقه و محبت شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) بیشتر شده است؛ وی در این میان سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را نیز تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی به دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که به مناسبت 29 بهمن، سالروز قیام مردم تبریز صورت گرفته بود اشاره کرده به تشریح برخی از بیانات و توصیه ها ایشان پرداخت.

حامدی گفت: آنچه مردم لازم هست بدانند باید با آنان در میان گذاشته شود و مردم نامحرم نیستند و باید بعضی ها متوجه باشند که چیزی به نام قرارداد و پیمان محرمانه نداریم زیرا مردم، اصل محرم های نظام هستند و این تکلیف همه مسئولین نظام است که هر چه لازم باشد را با مردم در میان بگذارند.

وی تلاش دشمن برای نفوذ و دخالت در انتخابات آتی را یکی دیگر از بیانات رهبر انقلاب عنوان کرده گفت: جسارت دشمن به حدی رسیده که به خود اجازه تعیین تکلیف برای مردم و معرفی کاندیدا را می دهد که باید حواسمان باشد که برعکس خواست دشمن عمل کنیم و به عملکرد افرادی که دشمن بر آنان تاکید داشته و مهر تایید برآنان زده اند دقت کنیم.

امام جمعه میانه تخریب جایگاه شورای نگهبان توسط دشمن  با هدف عدم مشروعیت مجلس شورای اسلامی عنوان نموده افزود: مجلس، ریل گذار حرکت دولت است پس باید افرادی اصلح و انقلابی را راهی مجلس کنیم تا رفع مشکلات رفاهی مردم، گشایش اقتصادی و پیشرفت علمی را در برنامه خود داشته باشند نه مجلسی که سر گرم کارهای اجرایی کوچک بوده و و پس از گذشت سالها خلا قانونی داشته باشیم.

حجت الاسلام حامدی از کسانی که احساس مسئولیت کرده و با توجه به قابلیت ها و توانمندی های خود  کاندید شدند ولی طبق روال قانونی از سوی نهاد های قانونی کشور، صلاحیت حضور در عرصه انتخابات نمایندگی مجلس را اخذ نکردنده و خود و حامیانشان از قانون تمکین نمودند و با متانت ا موضوع برخورد کرند تشکر کرده، از مردم خواست تا به هیچ عنوان موضوع رد صلاحیت ها را نقل محافل خود نکنند زیرا ممکن است این کار بازی با آبروی دیگران و تهمت و افترا همراه باشد.

امام جمعه با اشاره به هفتم اسفند ماه و ایام تبلیغات رسمی و قانونی نامزد های انتخابات، پرهیز از تعطیلی مجلس و غفلت نمایندگان از وظایف اصلی در زمان تبلیغات انتخاباتی، پافشاری نمایندگان بر حقوق مردم، پرهیز از رفتارهای دور از شان و پرهیز از اسراف و زیاده روی در اقلام تبلیغاتی را به نمایندگان و کاندیداهای انتخابات توصیه کرده، افزود: بنا نیست در تبلیغات، کاری انجام شود که تبعاات آن چهار سال گریبان گیر شهر شود زیرا از بین بردن و آسیب به چهره شهر با تبلیغات خلاف قانون بوده  و کاندیداها باید بر فعالیت ستاد و طرفدارانشان نظارت کافی داشته باشند.

حامدی ادامه داد: کاندیداها باید از اسراف و زیاده روی بپرهیزند زیرا زیاده روی موجب خواهد شد تا مردم نسبت به آنها پاسخ منفی دهند و رعایت بیشتر این موضوع، موجب رغبت مردم خواهد شد.

حجت الاسلام حامدی در پایان با بیان اینکه برخی از نامزدها فکر می کنند که با تایید صلاحیت، همه چیز تمام شده و هر کاری می توانند انجام دهند افزود:  متاسفانه وزیر کشور هم در مواردی با این روند مخالف نیست ولی شورای نگهبان صراحتاً اعلام کرده که تا روز اخذ رای، امکان رد صلاحیت وجود دارد و کاندیداها باید شان را رعایت کنند.

رضا امامی / فردای میانه

1
1