- ارسال کننده: حسین قره داغی آچاچیلوئی تاریخ: ۹۴/۱۱/۲۳

خیلی اهمال و سستی و خیانت کرده اند

نکته ریز حضور سرمایه گذاران در میانه                                                                                                              

جذب سرمایه گذاران در میانه یک افتخار انسانی است.اما این سرمایه گذاری نباید به استثمار مردم منطقه میانه بینجامد.فعالیت و حضور سرمایه گذار باید در چارچوب خاص خود تعریف شود.استثمار نیروی کار جوانان این شهر و منابع انسانی و مالی یک شهر به بهانه حضور سرمایه گذاران خاص یک خیانت است.تجربه چند ساله میانه نشان داده است.در این مورد گروههای خاص خیلی اهمال و سستی و خیانت کرده اند.در بعضی جاها سرمایه گذار آمده و از هزینه و امکانات و امتیازات دولتی در شهرمیانه استفاده کرده است.و آن را در جای دیگر برای اهداف شخصی هزینه کرده است.                                  

برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران می بایست از گروههای کوچک تولید و تعاونی های گروه جوانان حمایت کرد .تا در زمان کم و با حمایتهای ویژه و مستمر آنهارا پرورش داد.اگر این برنامه درست هدایت شود.می توان به اشتغال جوانان همت گذاشت.تا حداقل در فرصت خیلی کم ازبیکاری 30 درصد جوانان میانه کاست.                                                                                                          

میانه پتانسیل پرورش گیاهان گلخانه ای را با نیروی کار موجود دارد.حمایت و ایجاد بستر این فعالیت می تواند یک انقلاب درآمد ویژه  و اشتغال زایی را برای جوانان همراه داشته باشد.                        

پرورش حیوانات محلی به روش سنتی هم یک روش منحصر به فردی است.این کار می بایست.برنامه موفق بعضی کشورها در شهر میانه با پتانسیل و امکانات و شرایط موجود دور از دسترسی نیست.در این روش پس از تحقیق شرایط بازار برای برگشت سرمایه در فرصت کم باید تیم های ویژه با حمایت همه جانبه و مداوم این روند را مدیریت کنند.                                

تمام مشکلات موجود قابل حل هستند.برای اجرای آنها نیاز به انسانهای فعال و تلاشگر داریم.باید زمینه ایجاد چنین تشکل ها و گروههارا فراهم آورد.و با حمایت و پشتیبانی تا آخرین مرحله از این گروها باید از بیکاری جوانان  می توان در شهر میانه کاست.

1
1