- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۴/۱۱/۲۲

خبر ردّش

این روزها اخبار غالب در محافل و جلسات خصوصی و عمومی مردم شهرستان و چه بسا کل ایران اسلامی موضوع انتخابات مجلس و در راس آن بحث صلاحیت افراد برای رسیدن به مرحله نهایی و رقابت در روز 7 اسفند است. با رد صلاحیت چند نفر از کاندیداهای این دوره شهرستان از سوی شورای محترم نگهبان، فعالیت های ستادی این افراد وارد فاز جدیدی شده که رفتار برخی از این رد شده ها قابل تامل و بررسی است. 

چند نفر از همین آقایانی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان و در مرحله سوم رد شده شبانه خود را به تهران رسانده و در حالی که هنوز 2 روز از مهلت زمان اعلامی این شورای برای ثبت اعتراضات باقی مانده بود، فاتحان به میانه باز گشته و با فریب اندک یاران متزلزل خود شعور این افراد را به بازی گرفته اند و چنان از درایت و قدرت چانه زنی بالای خود برای متقاعد کردن شورای نگهبان سخن می گویند که گویی آنها هم دست نشانده اینها هستند. 

روی سخن من، همشهریان عزیز میانه ایست که این روزها با شایعاتی مبنی بر گرفتن صلاحیت از سوی این افراد در سه سوت بمباران خبری می شوند.

اولاً: باید مهلت قانونی و سه روزه ای که شورای محترم نگهبان برای ثبت شکایات و اعتراضات در نظر گرفته تمام شود و پس از آن با جمع بندی پرونده ها به اعتراضات رسیدگی گردد. این در حالیست که برخی از این کاندیداها از جمله نماینده فعلی مردم میانه که پس از 4 سال تابلوهای دروغین دکترایش در میانه و بخش های ترکمنچای و کندوان و آغکند تعویض شد. اجازه ندادند حتی مهلت سه روزه قانونی ثبت اعتراضات تمام شود و شایع کرده اند که همان روز اول رفتیم و نامه صلاحیت خودمان را گرفتیم. نمی دانم این افراد مردم شریف میانه را چه فرض کرده اند؟ چون زمان اعلام نتایج بررسی مجدد صلاحیت ها 27 بهمن ماه است. پس حداقل مرد باشید و دروغ های جدیدی در این برهه زمانی به مردم نگویید. مثل چند تن از کاندیداهای محترم و شریفی که با متانت به طرفدارانشان گفته اند اعتراضمان را ثبت کردیم و فعلا منتظریم. چون 27 ام جواب میدهند. 

دوماً: باید به این نکته توجه شود که رد صلاحیت در مرحله شورای نگهبان با مراحل قبلی متفاوت است و در این مرحله اعضای محترم این شورا باید دلایلی را بررسی کنند که خودشان به استنناد آن، این افراد را رد صلاحیت کرده اند. پس ادعای اخذ صلاحیت با یک تماس تلفنی و یا صرف حضور چند ساعته در پایتخت، فریب مردم و طرفداران خودشان است. چه بسا بعضی از کاندیداهای رد صلاحیت شده شهرستان با ارائه مدارک لازم صلاحیت خودشان را اخذ کنند ولی این سوال همیشه در ذهن طرفدارانشان باید ایجاد شود که: 

مرا چه فرض کرده ای، ای کسی که برایت آبرو گرو گداشته ام؟ تو که الان با من صادق نیستی، فردا که نماینده شدی وای به حال این ملت ... 

1
1