- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۱/۱۲

گردهمایی خوشنویسان ، نقاشان و هنرمندان میانه با حضور استاد اجلی + تصاویر

به گزارش صدای میانه ؛ جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر در میانه گرد هم آمدند .

در این مراسم که روز شنبه (10 / 11 94 ) با حضور استاد اجلی بعنوان مهمان ویژه برگزار شد ، خطاطان ، نقاشان ، طراحان و ... گردهم آمدند تا از بیش از نیم قرن تجربه استاد اجلی در زمینه هنر استفاده برده و شب پرخاطره ای را رقم بزنند .

در این جلسه ابتدا استاد کریم آزاد صحبت هایی را در زمینه هنر و خوشنویسی میانه در ادوار مختلف پرداخت ، سپس استاد اجلی خالق سبک گلگشت به بیان خاطرات خود از هنرمندان بزرگ کشور و چگونگی طی نمودن این راه اشاره و مشقت های آن را عنوان کردند .

ایشان به روزهای آخری که در کنار شهریار بودند نیز اشاره و از آن روز بعنوان یکی از روزهای تلخ خود نام بردند .

از جمله اساتید و هنرمندانی که در این مراسم حاضر بودند می توان به کریم آزاد ،آزمکان ، رئوفی ، هاشمی ، سرابی ، مددی ، عارفی ، قره داغی ، محمدی و یعقوب شاهمحمدی و ... اشاره کرد .

در بخشی از این برنامه که با موضوع "خوشنویسان و نقاشان برجسته میانه ای " برگزار می شد ، مهندس نائبی ضمن صحبت درباره وضعیت هنر شهرستان و کشور به معرفی خوشنویسان و هنرمندان با درجه عالی کشوری پرداختند .

 

استاد اجلی برای چندمین بار و به دعوت مهندس نائبی در جمع علاقمندان و زادگاه خود حضور پیدا کرده بود .

و در انتها شاهکار استاد که به طرح گلگشت معروف است را خدمتتان ارائه می کنیم که در این جلسه به تفصیل در مورد طراحی آن صحبت شد ، به هنگام نمایش این شاهکار و زمانی که مهندس نائبی جزییات این درخت که به صورت تمام شعر به تصویر کشیده  را به صورت زوم شده میگفت ، استاد اجلی به شدت از سوی حضار تشویق شدند .

گلگشت استاد اجلی

 

*********************

1
1