- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۴/۱۱/۱۲

اگر مال دیگران بود، چه می کردند؟ / امامزاده شاخص، بدون تابلو راهنما

فردای میانه / رضا امامی:

امامزادگان و بقاع متبرکه را می توان گنجینه معنوی یک جامعه به شمار آورد و مردم مسلمان به اشخاصی که در این اماکن مدفون هستند بخاطر نسبتی که با حضرات معصومین(ع) داشته و خود نیز از انسان های پاک دوران زندگی خویش بوده اند احترام خاصی قائل بوده و بعنوان پناهگاه معنوی، روحی و اعتقادی به آن می نگرند.
شهرستان میانه دارای 25 بقعه متبرکه بوده که شاخص ترین آنها امامزاده سید اسماعیل(ع) شهر میانه و سید محمد(ع)  روستای کندوان را می باشند.

وجود بقاع متبرکه، جدای از بهره مندی از فضای مذهبی و روحانی و تاثیر بسزای آن در روحیات و اخلاق و منش مردم بومی منطقه، می تواند پذیرای زائرین و گردشگران از اقصی نقاط کشور و حتی جهان باشد که مسلما موجب رونق اقتصادی و معرفی سایر جذابیت ها و پتانسیل های مهم منطقه نیز خواهد بود.

با وجود این تفاسیر، نقش معرفی و شناساندن این مکان توسط مسئولین ذیربط نقش مهمی را ایفا می کند و این نقش از تبلیغات محیطی و مجازی گرفته تا تابلو های راهنما می تواند باشد ولی متاسفانه این موارد را کمرنگ می بینیم و مسئولین در برخی موارد کوتاهی می ورزند.

امامزاده سید محمد(ع) روستای کندوان بخش کندوان در 35 کیلومتری میانه و در 4 کیلومتری از شهر ترک مرکز بخش کندوان قرار دارد ولی با مشاهده تصویر زیر هیچ تابلوی راهنمایی در ورودی شهر ترک که انواع تابلوهای راهنما را دارد، در این خصوص که مسافرین را به سمت امامزاده راهنمایی کند مشاهده نمی شود درحالی که اکثریت مسئولین ارشد شهرستان در مراسم رونمایی از ضریح این امامزاده حضور داشتند و نمی توانند مدعی شوند که تاکنون نام این مکان به گوششان نخورده است.

سخن آخر اینکه با سفر به شهرهای دیگر می بینیم که مسئولین آنها حتی از کوچکترین موضوعی که می تواند موجب جذب گردشگر و شناساندن شهرستان باشد نمی گذرند حال آنکه در شهرستان میانه چنین نیست و این نمونه ای از مثال های متعدد است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد حل این موضوع باشیم.