- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۱/۱۰

دکتر وحید گروسی در آستانه دریافت درجه پروفسوری (استاد تمامی)/+ تصویر

میانه به عنوان یک شهر نخبه پرور در طول حیات خود توانسته دانشگاهیانی متعددی را به جامعه علم ایران و جهان تحویل دهد. در این بین حتی بودند کسانی که موفق به نیل به بالاترین درجه علمی (پروفسوری یا استاد تمامی) شده اند که از آن جمله می ­توان به پروفسور حسین میرجعفری (دکترای تاریخ دانشگاه صنعتی اصفهان)، مرحوم پروفسور علی امینی (پزشک متخصص)، پروفسور جعفرقلی ارکانی (دکترای نجوم، پژوهشگر ناسا)، پروفسور نوش آفرین انصاری (دکترای کتابداری)، پروفسور نیما ارکانی حامد (جوانترین نابغه امریکا، دکترای فیزیک) و پروفسور ایرج اسکندرزاده (دکترای برق الکترونیک، دانشگاه قاضی آنکارا) اشاره نمود.

از آنجا که رسیدن به این عنوان پرافتخار دانشگاهی علاوه بر نخبگی خاص، مستلزم صرف وقت، انرژی و زحمت فراوان به ویژه در عرصه پژوهشی، نگارش کتاب و مقالات متعدد در کنفرانس ها و مجلات معتبر داخلی و خارجی، پرورش دانشجویان ارشد و دکترا، افتخارات دانشگاهی، داوری مقالات در مجلات معتبر و آیتم های مختلف و گوناگون دیگر می باشد، رسیدن به این عنوان فوق العاده دشوار بوده و تعداد افرادی که به این درجه نائل می­شوند انگشت شمار اند. در مجموع می ­توان گفت کسب این عنوان نشانه نبوغ و درجه ای از آگاهی و احاطه علمی فوق­ العاده است.

دکتر وحید گروسی یکی از نوابغ بااستعداد و از فعال ترین دانشگاهیان حال حاضر میانه، در آستانه کسب عنوان پرافتخار پروفسوری قرار دارد. دکتر گروسی در سال 1379 لیسانس خود را از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی کامپیوتر - نرم افزار دریافت نمود و برای ادامه تحصیل به دانشگاه واترلو در کانادا عزیمت نمود. وی در سال 1382 فوق لیسانس خود را دریافت و پس از ادامه تحصیل در دانشگاه کارلتون کانادا، دکترای خود را در سال 1385 دریافت نمود. دکتر گروسی در سال 1385 به عنوان استادیار رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار در دانشکده  مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه کلگری، آلبرتای کانادا مشغول به تدریس شد و در همین دانشگاه در سال 1389 به درجه دانشیاری ارتقاء یافت. در اوایل سال 1392 به عنوان استاد مهمان به دانشگاه خاورمیانه در آنکارای ترکیه عزیمت و یک سال بعد به عنوان مدرس دانشگاه آتیلیم آنکارا به فعالیت مشغول شد. دکتر گروسی در حال حاضر عضو هیأت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه حاج تپه آنکارای ترکیه می ­باشد.

اوج عرق وطن دوستی و اصالت دکتر گروسی را در صفحه اینترنتی ایشان در دانشگاه حاج تپه با جملات زیر می­ توان مشاهده نمود که ترجمه آن بدین شرح می باشد:

من در میانا (میانه) واقع در استان آذربایحان ایران متولد شدم. اگر می خواهید در مورد این شهر بدانید با این لینک ها "ویکی پدیا در ویکی پدیا" و "میانه در نقشه گوگل" و "گالری تصاویر میانه" می توانید کلیک و مشاهده کنید. من در ایران زندگی کرده ام و در 22 سالگی به کانادا مهاجرت کردم. من شهروند دوگانه ایرانی کانادایی هستم. در اوایل سال 1392 از کانادا به ترکیه نقل مکان کردم. من چهار پیشینه نژادی و فرهنگی دارم. اصالتاً آذربایجانی هستم و با فرهنگ ایران، کانادا و ترکیه زندگی و به خوبی سازگار شده ام. من یه چهار زبان آذری (زبان مادری)، فارسی، ترکی و انگلیسی تسلط کامل و با زبان های آلمانی، فرانسه و  عربی هم آشنایی دارم.

برای اطلاعات بیشتر به این آدرس  http://web.cs.hacettepe.edu.tr/vahid/ مراجعه فرمایید.

1
1