- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۴/۱۱/۰۷

ششمین یادواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه برگزار شد

شهدای زینبیه، دانش آموزان بی دفاع و مظلومی بودند که در بمباران هواپیماهای رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند 

طاهر علمی صبح روز چهارشنبه در ششمین یادواره شهدای زینبیه و ثارالله شهرستان میانه، اظهار داشت: شهدای زینبیه دانش آموزان بی دفاع و مظلومی بودند آنان نه تنها مشغول تحصیل بودند بلکه یک پایگاه پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل به حساب می آمدند لذا آنان جبهه را از نظر تدارکاتی کمک رسانی می کردند که در 12بهمن سال 65 در بمباران هواپیماهای رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند.

به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش وپرورش میانه ، طاهر علمی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به برگزاری کنگره بزرگ 36هزار شهید دانش آموز و شهیده شاخص ملی ایران قربانی در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره بزرگ می تواند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارد.

وی افزود: تعداد 36هزار شهید دانش آموز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است که این نشان دهنده بلوغ فکری این دانش آموزان شهید است که از پشت صندلی های مدرسه به پشت خاکریز جبهه ها رفتند تا در پاسداری از فرهنگ غنی اسلام شریک باشند.

علمی با بیان اینکه همه دانش آموزان از شهدای زینبیه یاد می کنند، افزود: دانش آموزان برنامه ریزی کرده اند تا جشن دهه فجر را به خوبی برگزار کنند تا از شهیده ایران قربانی که همیشه از برگزارکنندگان شاخص برنامه دهه فجر بود،یادی کرده باشند.

طاهر علمی با اشاره به این جمله که «شهادت وقتی از درون بجوشد خودش مسیر را بازگشایی می کند»، افزود: شهیده ایران قربانی با اصرار فراوان از خانه خارج شد و در مدرسه حضور یافت و برنامه های دهه فجر را اجرا کرد که اکنون متولی برگزاری این گونه همایشات و کنگره های مختلف است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه برگزری چنین یادواره هایی به منظور تقویت روحیه می باشد، اذعان داشت: امروزه مهم ترین وظیفه ما پیام رسانی به تمام دانش آموز است لذا باید به دانش آموزان نسل کنونی بیاموزیم تا از دانش آموزان نسل اول الگو بگیرند تا در راستای پایدار سازی فرهنگ غنی اسلامی قدم بردارند.

علمی تصریح کرد: ما باید شهادت را به معنای روشنایی و سعادتمندی معرفی کنیم تا دانش آموزان شهدا را چراغ راه خود بدانند و از راه آنان در راستای آماده سازی خود و مقابله با تهاجم های فرهنگی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید دانش آموزان ادامه دهنده راه شهدا باشند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید دانند که به دنبال راه شهدا رفتن، خود عزت است.

علمی با بیان اینکه خدمت به شهدا و انتقال اهداف آنها به نسل جوان کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: اگر نوع نگاه ما به این برنامه ها ضعیف و مادی باشد راه به جایی نخواهیم برد؛ اگر کار برای خدا و رضایت او باشد آن وقت است که الطاف الهی هم در طول برنامه شامل حال ما خواهد شد.

وی خطاب به حاضرین در همایش گفت: با بدحجابی و بی عفتی نمی توان راه شهدا را پیمود چرا که اگر می خواهیم در جاده شهادت قرار بگیریم باید از مسیر گناه خارج شویم.

علمی در آخر با بیان اینکه امروزه بزرگ ترین مشکل جامعه، عدم ارائه الگو دهی به جوانان است، افزود: نتیجه این همایش ها انتقال الگوهای جبهه ها و ایثارها به جوانان می باشد چرا که ما باید در معرفی شهدا سنگ تمام بگذاریم.

منبع خبر : پورتال اداره آموزش و پرورش میانه  به نشانی(جدید) : http://1877.ea.medu.ir

1
1