- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۱/۰۵

تجدید میثاق جمعی از مردم میانه با آرمان های امام راحل و دیدار با تولیت حرم مطهر / سید حسن خمینی : مشروطه مدیون اذربایجان است + گزارش تصویری

با حضور در مرقد مطهر حضرت امام(ره)، جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان میانه با آرمان های امام شهدا و رهبر کبیر انقلاب تجدید پیمان و با تولیت حرم مطهر و یادگار امام ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر میانه ، این دیدار پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت یادگار امام (ره) و با حضور جمعی از مردم شهرستان میانه با هماهنگی میانه ای های مقیم برگزار گردید.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دکتر حافظ شورچی به نمایندگی از حضار در سخنانی به معرفی شهرستان میانه و بیان موقعیت و شرایط اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی این شهرستان پرداختند.

ایشان به نقش بزرگانی همچون حضرت آیت الله احمدی میانجی ، آیت الله حججی و آیت الله نیری در مبارزات انقلابی و پس از ان اشاره کردند.

دکتر شورچی در ادامه به نقش مردم میانه در ۸ سال دفاع مقدس پرداختند و از جان فشانی ها و حماسه های اهالی این شهرستان در قالب گردان بقیت الله زیر نظر لشکر عاشورا تمجید کردند و یاد شهدای ثارالله و زینبیه را گرامی داشتند.

ایشان در انتها دو هدف از این دیدار را ذکر کردند ، هدف اول همانا بیعت با آرمان های حضرت امام و دیدار با یادگار ایشان که در سلوک عملی و نظری یادگار راستین آن حضرت می باشند و هدف دوم تجدید خاطره مبارزات انقلابی مردم میانه به عنوان عامل هویت ساز در عمل به آرمان های حضرت امام و تحکیم هویت خود و میانه را بیان کردند.

وی همچنین اندیشه سیاسی حضرت امام را به عنوان اندیشه ای برای رفع مشکلات بشری و معنا بخشیدن به جوامع سیاسی بیان کرده و بر نیاز جامعه به درک معنا و استفاده از اندیشه امام خمینی تأکید کردند. در پایان با سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، سخنان خود را به پایان رساندند

در ادامه این دیدار یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ضمن تشکر از حاضرین و دکتر حافظ شورچی و خوشامدگویی به مردم میانه، بر نقش مردم این منطقه و آذربایجان در مقاطع مختلف تاریخی اشاره و اظهار داشتند که مشروطه مدیون اذربایجان است.

ایشان در ادامه اظهار داشتند که نمی توان از حقوق بزرگ مردان و زنان غیور آذربایجان نسبت به سرزمین ایران غفلت کرد، ضمن اشاره به نقش تاریخی مردم این منطقه در مقاطع مختلف تاریخی و از جمله ایستادگی آنان در دوران استبداد صغیر اظهار داشتند: درس بزرگ ایستادگی ستارخان در تبریز که منجر به پیروزی مجدد مشروطه شد، این است که هیچ گاه نباید ناامید شد و می توان حتی در محدوده یک خانه هم مقاومت کرد و پیروز شد.

یادگار امام یادآور شد: پیوند دین با مردم و آذربایجان با ایران و حق هر کدام از این ها نسبت به یکدیگر مشخص است و از همین رو یکی از بهترین نمادهای دین خواهی آزادیخواهانه یا آزادیخواهی دین دارانه مردم آذربایجان هستند.

وی در ادامه سخنان خود به بیان روایتی از معصومین(ع) در خصوص ضرورت پرهیز از ظلم کردن پرداخت و یادآور شد: امام باقر(ع) فرموده اند که پدر بزرگوار و اجداد ایشان امام حسین(ع) و امیرالمؤمنین(ع)، در واپسین لحظات زندگی توصیه کرده اند که «فرزندم بپرهیز از ستم بر کسی که جز خدا یاوری بر تو نمی یابد». بنابر این روایت، ظلم به کسی که هیچ پناهگاهی جز خدا ندارد به سرعت به ظالم برمی گردد.

سید حسن خمینی تصریح کرد: این امر بدان معنا نیست که به سایر انسانها ظلم کنیم، گرچه ممکن است ستم کردن به آنان دستاوردهای ظاهری داشته باشد؛ اما باید به یاد داشته باشیم که ظلم کردن به کسی که هیچ کمک و یاوری غیر از خدا ندارد به شدیدترین و سریع ترین وجه به سوی ظالم برمی گردد. همانگونه که در روایات متعددی از معصومین(علیهم السلام) ذکر شده است که دعای مظلوم به سرعت از آسمان ها عبور می کند و به خدا می رسد و ظلمِ ظالم قبل از رسیدن به مظلوم به خودش باز می گردد.

در پایان ایشان با ذکر اینکه تاریخ آذربایجان از مشروطه تا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاریخ عدالت خواهی است و از افتخارات این خطه تداوم همین خط است، فرمایشات خود را با توصیه به اینکه سعی کنیم در زندگی نه ظلم کنیم و نه به ظلم راضی شویم، پایان دادند.

111

222

333

444

555

666

777

888

999

010

011

012

013

014

015

016

018017

019

020

عکس ها از رامین مهاجری

 

 

1
1