- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۴/۱۱/۰۴

آقای فرماندار! تابلوهای دروغ بخش ها را هم بردارید

با وجود اینکه هفته پیش با دستور مقامات شهرستان تابلوهای نماینده مدعی داشتن مدرک دکتری از سردرب دفتر ایشان در میانه پایین کشیده شده ظاهراً این دستور به بخشداری های سه گانه ترکمنچای، کندوان و کاغذکنان ابلاغ نشده و تابلوهای قبلی این نماینده محترم و نامزد انتخابات مجلس دهم همچنان سردرب دفاتر ایشان در بخش ها خود نمایی می کند.

با وجود اینکه هفته پیش با دستور مقامات شهرستان تابلوهای نماینده مدعی داشتن مدرک دکتری از سردرب دفتر

ایشان در میانه پایین کشیده شده ظاهراً این دستور به بخشداری های سه گانه ترکمنچای، کندوان و کاغذکنان ابلاغ نشده و تابلوهای قبلی این نماینده محترم و نامزد انتخابات مجلس دهم همچنان سردرب دفاتر ایشان در بخش ها خود نمایی می کند.

بعد از پایان مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس دهم مشخص شد که یکی از نمایندگان فعلی میانه که در سر درب دفاتر خود در شهرستان از عنوان دکتر استفاده کرده بود، با مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده است. متعاقب آن فشار افکار عمومی برای پاسخگویی این نماینده که چهار سال با جعل عنوان دکتری افکار عمومی را فریب داده بود بالا گرفت و طبق اطلاع خبرنگاران قافلان یکی از شهروندان میانه ای با مراجعه به دادسرای کارکنان دولت در تهران علیه این نماینده اقامه دعوی کرده و از وی به خاطر 4 سال فریب خود شکایت کرده است که پرونده در یکی از شعب این دادسرا در دست رسیدگی است.

 طبق ماده واحده  556 قانون مجازات؛  استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌گردد توسط هر فرد برای خود مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تأیید رسمی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد. مرتکبین استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مذکور به مجازات ماده (556) فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

تبصره این ماده اشاره می کند که  استفاده غیرمجاز از عناوین فوق شامل استفاده در مکاتبات اداری یا در تبلیغ عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما (سایت) یا نطق در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی خواهد بود.

با نیم نگاهی به این قانون روشن و بررسی رفتارهای دور از شان یک نماینده قانونگذار، شهروندان میانه ای هنوز در شوک به سر می برند.

در نگاه اول شاید خطاب کردن یک فرد با القاب دکتر و مهندس برای ارزش و جایگاه دادن به فرد مذکور آن هم در جامعه به شدت تعارفی ایران امری عادی است.  ولی واقعیت این است که در پشت این القاب دروغین چه سوء استفاده ها که ممکن است رخ ندهد. به عنوان مثال شما فرض کنید یک نماینده مجلس با مدرک کارشناسی ارشد، حقوق و دستمزد نماینده ای با مدرک دکتری را دریافت کند! یا جایگاهی که برای عضویت در کمیسیون های تخصصی مجلس یه مدارج بالاتر داده می شود و موارد بسیاری که نیازی به گفتن ندارد.

در هر حال در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی جا دارد از مسئولین محترم شهرستان که با وظیفه شناسی اقدام به برچیدن این جرم آشکار و برچیدن تابلوهای دروغ کردند(هر چند دیر هنگام) قدردانی نماییم. و ذکر این نکته را نیز لازم می دانیم که اگرهرچه سریعتر اقدام به جمع آوری و تعویض تابلوهای دروغین قبلی در بخش های شهرستان نکنند شائبه نفوذ و فشار سیاسی و بهره برداری از آن که همواره در دستور کار این نماینده بوده، قوت خواهد گرفت.

 

1
1