- ارسال کننده: یا صراط المستقیم تاریخ: ۹۴/۱۰/۲۴

تایید اجتماعی

 

تقدیم به کسانی که دل نگرانی انتخاب شدن کاندید همیشه قانون مدار و محبوب ،این روزها وادارشان کرده تا دست به دامن شایعه سازی و انگشت گذاشتن بر روی موضوعات نادرست و غلط و تغییر واقعیت و تحریف و بزرگنمایی مسایل نامرتبط به امر نمایندگی باشند تا از این طریق به خواسته خود برسند حتی با دانستن این موضوع که، آن چیزهایی که انگشت بر رویشان می گذارند در نهایت منجر به رسوائی خودشان خواهد شد چون چاره ای غیر این کار ندارند و نتیجه گیری یشان این شده که(( یک هجمه با استناد به اطلاعات غلط بهتر از هیچ است)) ..........."تایید اجتماعی"

اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است.

در مسیر یک کنسرت، سر یک چهار راه با گروهی از آدم ها مواجه می شوی که همه به آسمان خیره شده اند. بدون این که فکر کنی، تو هم به بالا زل میزنی. چرا؟ (تایید اجتماعی)

تایید اجتماعی، که گاهی سخت گرانه از آن به عنوان "غریزه ی جمع گرایی" یاد می شود، تاکید دارد افراد وقتی مثل بقیه عمل می کنند که احساس می کنند رفتارشان دست است. به عبارت دیگر هر چه تعداد بیشتری از مردم عقیده ی خاصی را دنبال کنند، ما آن عقیده را بهتر (دست تر) می پنداریم. هر چه تعداد افرادی که رفتار خاصی را بروز می دهند بیشتر باشد، این رفتار از سوی دیگران مناسب تر ارزیابی می شود. البته این امر مضحک است!

تایید اجتماعی عامل اصلی ایجاد حباب و نگرانی در بازار بورس است. آن را در مد، تکنیک های مدیریتی، سرگرمی ها، مذهب و رژیم های غذایی می توان دید. تایید اجتماعی می تواند، مانند زمانی که اعضای فرقه های مذهبی دست به خودکشی دسته جمعی می زنند، تمامی فرهنگ ها را زمین گیر کند. 

1
1