- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۰/۲۲

اختراع دستگاه شارژ و مولد الکتریکی حرکتی همراه توسط شهروند میانه ای

 

111

امین محمدی مدرس رشته مهندسی عمران و عضو برتر باشگاه پزوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، موفق به اختراع دستگاهی با عنوان " شارژ و مولد الکتریکی حرکتی همراه " شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، این دستگاه قادر است حرکت، لرزش و ارتعاش ناشی از تحرکات و فعالیت هایی همچون پیاده روی، حرکت با خودروهای عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و یا قطار شهری را در باطری داخلی خود جذب کند تا در زمان مورد نیاز بتوان با اتصال لوازم همراه از این انرژی بهره گرفته و کارایی آنها را به طور چشمگیری افزایش داد.

 

 

کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر و سهولت در حمل مولد های انرژی از جمله نکات قابل توجه در این طرح می‌باشد. همچنین این طرح را می توان در مقیاس بزرگتر در قطارهای شهری و مترو و برخی ماشین آلات کارگاهی همچون لیفتراک و … به کار برد.

این اختراع هیچ گونه نمونه مشابه داخلی و خارجی نداشته و با داشتن چندین تاییدیه علمی از مراکز ذیصلاح در اداره کل ثبت اختراعات و ماکیت های صنعتی ایران  به ثبت رسیده است.

مهندس امین محمدی دارای اختراعات متعددی است و همچنین  چاپ ۳۸ مقاله و تالیف و ترجمه ۴ جلد کتاب و چندین طرح پژوهشی را در کارنامه علمی خود دارد.

1
1