- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۰/۱۵

خلاصه ای از زندگینامه دکتر سید حسن هاشمی

خلاصه ای از زندگینامه  دکتر سید حسن هاشمی

فوق تخصص گوارش، کبد و فلو شیپ( E.R.C.P و E.U.S )از دانشگاه علوم پزشکی تهران 

دکتر سید حسن هاشمی در سال 1345 متولد شد. دوران ابتدایی را در مدرسه بحری، راهنمایی را در مدرسه شهید رجایی و دبیرستان را دبیرستان شریعتی میانه با موفقییت به پایان رساند. 

بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان وارد دانشکده پزشکی گردید. در مقطع دکترای عمومی جزو 10 نفر اول بودند. بعد از فارغ التحصیل شدن از دکترای عمومی در آزمون تخصصی شرکت و در رشته مورد علاقه خود(تخصص داخلی) قبول و ادامه تحصیل دادند. در سال 73 با مدرک بورد تخصصی داخلی (Ph. D.) فارغ التحصیل گردیدند. 

دکتر سید حسن هاشمی علاقه وافری به ادامه تحصیل داشت تا اینکه بعد از فارغ التحصیل شدن از تخصص داخلی در آزمون فوق تخصصی داخلی شرکت و در دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مقطع پذیرفته شد. ایشان در رشته فوق تخصصی گوارش و کبد ادامه تحصیل داده و سرانجام با مدرک دانشنامه فوق تخصصی گوارش و کبد فارغ التحصیل شد.

اشتیاق بیش از حد او به فراگیری علوم جدید در رشته مربوطه مجددا وی را بر آن داشت که دوره های E.R.C.P (درآوردن سنگهای مجاری صفراوی بدون نیاز به جراحی توسط اندوسکوپ) وE.U.S  (سونو گرافی بوسیله اندوسکوپ) را با موفقییت به اتمام رساند. ایشان تصمیم گرفتند که برای گذراندن بعضی از دوره هایی که در ایران وجود نداشت عازم بعضی از کشورها مانند المان و ژاپن شوند و دوره های E.S.D و E.M.R(جراحی اندوسکوپیک سرطانهای دستگاه گوا رش)را طی نمایند. دکتر سید حسن هاشمی عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی بوده و علاوه بر ارائه مقالات و سخنرانیهای مختلف در کنفرانس های داخلی، در کنفرانس های خارجی نیز که در کشورهای مختلفی مانند المان،فرانسه،اسپانیا،اتریش،سوئد،کانادا،سوئیس و....برگزار می شوند حضوری پر رنگ دارند. 

 ایشان متاهل و دارای دو فرزند هستند و همسر ایشان متخصص زنان و فوق تخصص نازایی می باشند. خلاصه ای از سوابق اجرایی آقای دکتر سید حسن هاشمی عبارتند از:

1)    رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)میانه

2)    رئیس بیمارستان تخصصی 29 بهمن تبریز

3)    رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی عالی نسب تبریز

4)    مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی میلاد تهران

5)    رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) تبریز

6)    معاون علوم پزشکی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تبریز

7)    رئیس دپارتمان گوارش بیمارستان عالی نسب

8)    عضو هئیت مدیره بیمارستان میلاد

9)    عضوشورای پژوهش موسسه عالی پژوهش سازمان تامین اجتماعی

10)    رئیس دپارتمان فوق تخصصی داخلی بیمارستان عالی نسب

11)    مشاور( IT(HIS,EMR,EHR شرکت خدمات ماشینی تامین اجتماعی

12)    عضو کمیته حا کمیت بالینی دانشگاه علوم پزشکی

1
1