- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۴/۱۰/۱۲

اصلاح طلبان میانه؛ و فرصت انتخابات مجلس(2)

"اصلاح‌طلبان در اندیشه بازگشت به فضای سیاسی کشور هستند و تلاش این طیف سیاسی پس از انتخابات 88 و رکود سیاسی آن‌ها، حالا شکل جدی تری به خود گرفته است".

این سخن یکی از نیروهای اصولگراست که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح شده. خاستگاه تفکر اصلاح طلبی در جامعه ایرانی قوی و پرتوان است و چه بسا با ورود افراد پرنفوذ سیاسی به این عرصه و حمایت های معنوی آنها، این جریان را فربه تر می کند.
 با در نظر گرفتن نیاز جامعه به اصلاح و دگردیسی و تجربه 8 ساله اصلاحات قبل از دولت احمدی نژاد در کشور، اکنون راه اعتدال دکتر روحانی زمینه بازگشت این تفکر را هموار کرده است. چه بسا خود اصلاح طلبان هم به این اصل رسیده اند که تجربه تلخ گذشته چراغ راه آینده است و  نمی توان با همان تفکر قبلی در جامعه سنتی ایران پیش رفت. امروز حضور دولت اعتدال در راس اموراجرایی کشور بهترین راهبرد برای رسیدن به حداقل خواسته های جامعه مدنی است.

فضای ایجاد شده در جامعه نوید روزهای خوش را می دهد چرا که توسعه تفکر اعتدال و میانه روی راه را برای طرح مباحث گوناگون اجتماعی و فرهنگی باز می کند و انتخابات دهم برای تعیین مجلسی همسو با جریان اعتدالی درجامعه، سهم مردم است تا با مشارکت حداکثری راه را بیش از پیش برای توسعه فرهنگی و سیاسی کشور هموار سازند. 

 
1
1