- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۱۰/۱۱

پراکندگی اردوی اصلاحات در آوردگاه انتخابات مجلس دهم شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مهلت ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان پذیرفت و تا حدود زیادی اسامی شرکت کنندگان شاخص جناح ها  مشخص شد، در این بین، انتخابات مجلس دهم، شاهد حضور چهره هایی متعددی از جانب جبهه اصلاحات در شهرستان میانه بود.

لیست ۳۱ نفره نهایی شرکت کننده در انتخابات مجلس دهم شهرستان میانه در حالی از طریق رسانه های محلی منتشر می شود که وجود چهره های فال جریان اصلاحات و افرادی که قصد دارند که به هر طریق ممکن خود را به این جریان سیاسی متصل کنند، در نوع خود جالب توجه است.

چهره های اصلاح طلبی که در اظهارات خود از سال های گذشته با حمایت تمام قد از دولت و بهره‌ برداری از توافق هسته‌ای، زودهنگام و آتشین برای انتخابات آینده مجلس دهم پای به عرصه رقابت گذاشته اند.

همان گونه که روحانی در پیام نوروزی سال ۹۴ خود گفت: «سال جدید، سال انتخابات است باید فضای بهتری را برای فعالیت احزاب بوجود آوریم، آستانه تحمل را بالاتر ببریم، سربلندی این ملت را به رخ بدخواهان بکشیم. به همه نشان دهیم که افکار مختلف را ما تحمل می‌کنیم»

رئیس‌جمهور در ادامه این پیام، سخنانی را با اشاره به انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد که نظر بسیاری از شنوندگان و جامعه سیاسی را به خود معطوف کرد.

وی تاکید کرد: «باید دست به دست هم دهیم، مجلسی را بسازیم که شایسته این ملت بزرگ ایران است و مجلس خبرگانی را به وجود آوریم که ثبات بیشتر برای کشور و آرامش بیشتر برای افکار عمومی جامعه ما به وجود آورد و این کار با همکاری یکدیگر امکان‌ پذیر است» .

به عقیده برخی تحلیل‌گران آنچه در ذهن جامعه سیاسی ایران از پیام رئیس‌ جمهور ایجاد کرد، شائبه کنش و رقابت انتخاباتی دولت در انتخابات اسفند ۹۴ با دیگر جریان‌ های سیاسی و یا همراهی با یک طیف علیه طیفی دیگر بود.

صحبت های رئیس جمهور در حالی جامع عمل پوشیده که عملکرد مشورتی برخی حامیان دولت از کاندیدای احتمالی اصلاح طلب در ستاد های انتخاباتی فعال در شهرستان میانه جلوه ای آشکار به خود گرفته است.

به نظر می رسد کاندیداهای شاخص جبهه اصلاحات در شهرستان میانه همچنان که با تعبیر پیروزی روحانی در انتخابات به پیروزی اندیشه اصلاح طلبی سعی دارند در بدنه سیاسی خود روح امید را زنده نگه دارند، هنوز نتوانسته اند به یک لیست واحد و مشترکی از نمایندگان تحت حمایت خود در شهرستان میانه برسند.

شهرستان میانه با دارا بدون ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، همواره پیرامون وحدت نمایندگان در جهت عملکرد هر چه بهتر درگیر برخی بازی های سیاسی شده است که دست آخر دود آن به چشم مردم فهیم و با شعور آن رفته است.

حال با این وضعیت و نبود وحدت رویه در بین کاندیداهای اصلاح طلب به نظر می رسد، هر یک از این افراد به نوعی بیشتر از خدمت و روحیه همکاری با سایر افراد هم سو، تنها سودای نشستن در صندلی سبز مجلس را در سر می پرورانند، موضوعی که با شرایط موجود دست یافتن بدان کمی سخت و دشوار خواهد بود.

در این بین رقابت بین کاندیداهای مستقل و اعتدال گرا نیز به شدت در حال شکل گیری است و هیچ کدام از این احزاب در صدد کوتاه آمدن از اهداف و برنامه های خود برای آینده سیاسی شهرستان میانه نیستند.

 

1
1