- ارسال کننده: رامین.مهاجری تاریخ: ۹۴/۱۰/۰۷

رئیس انتقال خون میانه: با کمبود خون مواجه هستیم / چشم امید به یاری مردم

 

خانم دکتر انگوتی رئیس انتقال خون میانه  در مصاحبه با خبرنگار عصر میانه گفت: به دلیل آغاز فصل سرما و برودت هوا و به دنبال آن کاهش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون این سازمان با کاهش ذخایر خونی روبرو شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر میانه ، دکتر انگوتی افزود: به دلیل لزوم حفظ ذخایر خونی و جلوگیری از کاهش ذخایر خونی و تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، لذا از تمامی شهروندان  علی الخصوص گروه های خونی منفی درخواست می شود با حضور در پایگاه انتقال خون میانه  و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

رامین

رئیس انتقال خون میانه اظهار داشت که با افزایش سوانح و تصادفات نیاز به فرآورده های خونی بیش تر احساس می شود ، لذا یاری عموم شهروندان در فصل زمستان نسبت به سایر فصل های سال بیشتر احساس می شود .

وی گفت : شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت ۸ هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه ۳ بار و برای آقایان سالانه ۴ بار، پرهیز ار رفتارهای غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی  عنوان شده است و از داوطلبان اهدای خون درخواست می شود تا کارت ملی خویش را در هنگام مراجعه به پایگاه های اهدای خون  به همراه داشته باشند. زمان پذیرش صبح از ساعت ۴۵/۷ الی ۳۰/۱۳ ظهر و از داوطلبان اهدای خون تقاضا می شود تا در زمان پذیرش، کارت ملی خویش را بهمراه داشته باشند.

در همین راستا تاکید شده است با توجه به مدت زمان محدود نگهداری فراورده های خونی ، نیاز همیشگی به فراورده های خونی و ضرورت اهدای مستمر خون وجود دارد.

رامین مهاجری

 

 

1
1