- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۹/۲۶

آقای فرماندار این مورد را هم به دکتر نوبخت منتقل کنید

دکتر نوبخت دیروز در گزارش شبکه خبر گفتند که در مورد یارانه ها نمی شود همه را تحت پوشش گرفت و باید گروه های هدف را صرفا تحت پوشش بگیریم. به دکتر نوبخت بگویید که این حرفها را دولت دکتر احمدی نژاد هم زد ولی با ان همه هزینه برای شناسایی گروه های درآمدی، در عمل کم آورد و به همه یارانه داده شد. 

می دانید چرا؟ چون ما بیش از شصت سال است که حسابهای ملی داریم و یکبار هم نشده محاسبات این حساب را با استفاده از درآمد اشخاص جمع بزنیم. ما با استفاده از طرف هزینه این کار را می کنیم. پس احتمال شناخت گروه های هدف درآمدی وجود ندارد و مطمئنا دچار مسائل و مشکلات گذشته می شویم و خطاهای زیادی بروز می کند. شروع این سیاست با توهم درآمدی دولت همراه بود ولی خلق تورم از این محل حسابهای درآمد و هزینه دولت را به هم زد که دریافتی ها حتی جبران پرداختی خانوارها را هم نکرد چه برسد به پرداخت یارانه تولید و کشاورزی.

همچنین دکتر نوبخت گفتند که پرداخت یارانه تولید وابسته به افزایش قیمت حاملهای انرژی است. بفرمایید که افزایش قیمت حاملها تا به امروز مشکل تولید کننده ها را چنان حاد کرده که هر گونه اقدامی در این مسیر اشتغال زدا بوده و مسایل تولید کننده ها را روزافزون می کند. به ایشان بفرمایید که اگر راه حل اشتغال و تولید و حمایت از مولدها در افزایش قیمت حاملها و پرداخت یارانه از این محل بود چرا در شش ماهه آخر دولت دکتر احمدی نژاد و نیز شش ماهه اول دولت دکتر روحانی، علیرغم اینکه هر دو دولت قانون افزایش قیمت حاملها را در حمایت خود داشت به این کار دست نزدند تا به این طریق رأی دهندگان را تنبه نکنند. 

و ...

1
1