- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۹/۱۵

۱۴۳ پروژه عمرانی در شهرستان میانه با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان میانه با تاکید بر اینکه شهرستان میانه  در بحث اعتبارات با جذب بیشترین اعتبار در سطح استان موفق عمل نموده است از ضعف در نظارت بر انجام برخی از پروژه ها اظهار نارضایتی کرد. 

وی خواستار بازبینی طرح ها، تشدید نظارت و ارزیابی در مراحل انجام پروژه های عمرانی سطح شهرستان شده افزود: برخی از پروژه های عمرانی با نواقصاتی روبروست که باید از سوی ادارات و نهادهای اجرا کننده تا نشست بعدی کمیته برنامه ریزی شهرستان رفع گردد.

شکری با بیان اینکه کمیته برنامه ریزی شهرستان علاوه بر جذب اعتبارات عمرانی، بحث سند تدبیرو توسعه را درراستای اهداف بلند مدت در دستور کار خود قرار داده است گفت: سند تدبیرو توسعه شهرستان تدوین و وظایف و حیطه کاری تمامی ادارات و نهادها مشخص شده اما تاکنون اقدام قابل قبولی صورت نگرفته که در این خصوص انتظار می رود، دستگاههای اجرایی شهرستان با ادارات کل استان هماهنگ شده وبرنامه های خود برای سند تدبیرو توسعه را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت مسائل جاری مهم است براهمیت بیشتر مدیریت برنامه های درازمدت تاکید کرده افزود: بخش صنعت و معدن  شهرستان میانه از حوزه هایی  به شمار می رود که پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه گذار و صدور مجوزهای گوناگون در این حوزه ها را دارا بوده و مدیران شهرستان باید به تدوین و اجرای طرح های بلند مدت در این حوزه ها اقدام کنند.

شکری با اشاره به اینکه در شهرستان میانه شاهد جهش در فعالیتهای عمرانی از قبیل اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی استان به راههای روستایی و اجرای گاز رسانی به ۱۰۰ روستای شهرستان در سال جاری هستیم خواستار نظارت هرچه بیشتر بر اجرای صحیح پروژه ها از سوی دستگاههای اجرایی مربوطه و کمیته های فنی ، نظارت و ارزیابی شده افزود: با این اقدام از هدررفت هزینه ها پیشگیری کرده و اعتبارات بیشتری جذب خواهیم نمود.

فرماندار ویژه میانه توسعه محورهای بین راهی شهرستان، تامین آب شرب میانه از سد گرمی چای، تکمیل زنجیره فولاد آذربایجان میانه، نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی میانه با حضور سرمایه گذار خارجی، نیروگاه بادی از سوی شرکتی داخلی درآقکند با ظرفیت ۵۰ مگاوات، احداث مجتمع گردشگری پل دختر و سد آیدوغموش، احداث گاوداری ۶ هزار راسی در شهرستان و برخی دیگر از پروژه های عمرانی را از جمله پروژه های در حال مطالعه و در دست اقدام برای اجرا و در حال اجرا خواند.

فرماندار شهرستان ویژه میانه در این نشست با بیان اینکه مشکل آب شرب میانه، کمبود آن و بالا بودن سختی آب است و عملیات انتقال آب سد گرمی چای بخش کندوان به میانه در حال اجراست گفت: تاکنون ۴۵ کیلومتر از این طرح ۶۹ کیلومتری لوله گذاری شده است . 

شکری افزود : ادامه این طرح با عقد قراردادی به بخش خصوصی به صورت BOT واگذار شده، در حال حاضر مراحل اداری و تجهیز کارگاه برای شروع عملیات توسط بخش خصوصی در حال انجام است و مانعی وجود ندارد و پیش بینی می شود با حل نواقصات سد و تصفیه خانه و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال باقیمانده ، تا دو سال آینده مردم میانه از آب آشامیدنی با کیفیت تر برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه های عمرانی شهرستان و به بهره برداری رسیدن آنها شاهد افزایش اشتغال، درآمد و رفاه هرچه بیشتر مردم در شهرستان خواهیم بود از روسای ادارات شهرستان از جمله مدد کمیلی مدیر امور برق شهرستان برای خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم تقدیر نمود.

111

1
1