- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۹/۱۲

حتما سری به این خانواده روستایی در شهرستان میانه بزنید+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، وارد روستای قواق سفلی از توابع بخش مرکزی، شهرستان میانه در آستان آذربایجان شرقی که می شویم از هرکسی که آدرس خانه خانواره ۷ نفره را اکثر آنان دچار بیماری معلولیت ذهنی هستند را بخواهید، مستقیم به خانه ای مخروبه با هیچ گونه امکانات اولیه زندگی هدایت خواهید شد.

این خانواده که چندین سال است تنها با دو اتاق ساخته شده از سوی کمیته امداد سر می کنند اینک با ترک مادر و چند فرزند خانواده به علت سفر به جای دیگر، مجبورند تنها امید خود را به حسن آقا پسر تقریبا سالم خانواده که او هم از بیماری پوکی استخوان رنج می برد، داشته باشند.

حسن به خبرنگار ما می گوید من هم اکنون در کلاس ششم ابتدای مشغول به تحصیل هستم و مجبورم به هر طریق ممکن کارهای خانه را هم خود انجام دهم.

وی می گوید قبل از اینکه شما به منزل ما بیایید من در کلاس بود م و ناگهان از پنجره متوجه دودی شدم که از خانه ما بلند می شود و من بچه ها سریع خودمان را به خانه رساندیم. 

در پی این انفاق تنها چند اثاثیه منزل اعم از پتو و زیر انداز نیز سوخت و دیگری چیزی از آنها باقی نماند. حسن از این اتفاق بسیار ناراحت و شکه شده بود، اتفاقی که دیدنش برای ما نیز ناگوار بود.

همان طور که از تصاویر هم پیداست این خانوار در حال حاضر در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارند، و حتی در تامین مایحتاج اولیه زندگی خود در مشکل هستند.

در این دیدار چند لحظه ای مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه میانه قول کمک رسانی به خانواده و رسیدگی به وضعیت خانه آنها را داد به لطف خداوند در حال حاضر کار نوسازی و تامین بخشی از وسایل و خورد و خوراک آنها در حال انجام است.

اما به هر جهت این کمک ها هر چند در نوع خود موثر است ولی این خانواده ۷ نفر و معلول ذهنی به مراتبت نیازمند کمک های بیشتر از سوی مسئولین و خیرین می باشند.

پذیرفتنی نیست که به برخی از مناطق رسیدگی بیشتری شود و مناطق دیگری دیده نشوند؛ اگر نداری و فقر هست باید برای همه باشد و اگر امکاناتی باشد باید بین همه مردم و شهرها و روستاها با عدالت تقسیم شود؛ مردم ما فقر و نداری را تحمل می کنند ولی تبعیض و بی عدالتی و کم کاری مسئولین را تحمل نمی کنند.

 خانه ما دیوار ندارد، اما میتوانی بیاییگاهی سر بزن، نترس گرسنگی ما واگیر ندارد …

111222333444555666777888999010011012013014015016017018019020021022

 

از خیرین و همشهریان عزیزی که قصد کمک به این خانواده را دارند تقاضا می شود با شماره ۰۹۱۴۷۶۸۹۱۰۷ به منظور هماهنگی تماس حاصل نمایند.

 

1
2
1 2