- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۹/۱۰

پاسخ به مدعیان قلم شهرستان (قسمت اول)

پاسخ به مدعیان قلم شهرستان (قسمت اول)

الف) پاسخ به «هم اندیشی با طعم اشتغال!» نوشته فراز احمدی، منتشره در سایت میانالی به مورخه 5/9/94. فراز احمدی در این نوشته نسبت به برگزاری هم اندیشی و مشورت در مورد اشتغال معترض بوده و گفته که سه ماه مانده به انتخابات زمان مشاوره نیست بلکه زمان ارایه عملکرد است. و اما پاسخ بنده:

  1. ببینیم که نظر قرآن در مورد مشورت چیست. آیا قرآن برای اخذ مشورت زمان و مکان تعریف کرده؟ در کارها با آنها مشورت کن، اما هنگامی که تصمیم گرفتی، بر خدا توکل کن زیرا خدا متوکلان را دوست دارد(آل عمران، 159) . سپس گفت: «ای بزرگان از نظر خود در این امر مهم به من باز گو کنید، که من هیچ کار مهمی را بدون حضور و مشورت شما انجام نداده ام( نمل، 32). و کسانی که دعوت پروردگارشان را اجابت کرده و نماز را بر پا می دارند و کارهایشان به صورت مشورت در میان آنهاست و از آنچه به آنها روزی داده ایم انفاق می کنند ... (شوری، 38). پس سفارش همیشگی قرآن به هماندیشی و مشورت در هر لحظه، در هر زمان و مکان است. در این سفارش زمان و مکان خاص تعیین نمی شود. فرا زمانی و فرا مکانی است.
  2. ما در سال 94 در موقعیت ویژه ای به لحاظ تدوین برنامه های کوتاه مدت بودجه و میان مدت 5 ساله توسعه ششم قرار داریم. حال پرسش نماینده از مسائل و موانع اشتغال که می تواند وی را در تصویب قوانین بودجه و برنامه ششم کمککار باشد، چه ایرادی دارد که امثال فراز احمدی از موضع نقد غیر منصفانه ورود به بحث می کنند.
  3. در زمینه ارایه عملکرد نمایندگان حول محور اشتغال، باید خدمت این عزیز و دوستانشان در قالب برگزار کنندگان همایش دولت تدبیر و امید با سخنرانی دکتر پزشکیان(نماینده تبریز)، عرض کنم که بهتر است این عملکرد را بیشتر از دولت فعلی خواستار باشید. بنده بعد از برگزاری همایش با همکاری جنابان عالی یی امثال شما و قادر حسن زاده، خدمت دکتر پزشکیان دو نامه فرستادم که یکی از آنها مربوط به هفته قبل بود که در مجلس تقدیم ایشان شد و قبلا هم در تماس تلفنی از وی خواستار بودم که در مقام مقایسه دولتهای احمدی نژاد و روحانی حاضر شود و از مطالب ایراد شده در جلسه همایش دفاع کند. خواستار بودم که ایشان بفرمایند که از لحاظ سیاستهای اتخاذی در حوزه اقتصاد، عملکرد روحانی چه فرقی با احمدی نژاد دارد که در استانه انتخابات مجلس، بی اخلاقی می کند و مطالب اغواگرانه سر می دهد. از جناب حسن زاده هم خواستار برگزاری جلسه شده بودم و هستم ولی جوابی دریافت نشده است. خواهش بنده این است که حداقل به خاطر مردم محروم از اشتغال، این اغواگری ها کنار گذاشته شود و ارایه عملکردها را در حد دولت هم خواستار باشید با همایش های اغواگرانه ای که برگزار می کنید.

ب) پاسخ به «قلم قافلان هر گز لرزان نیست» نوشته جاوید احمدی، منتشره در سایت صدای میانه به مورخه 6/9/94. طبق نوشته این عزیز، ماده 2 از فصل دوم قانون مطبوعات، وظیفه مطبوعات را ارتقای سطح دانش عموم می داند. طبق ماده 3  فصل ششم، اگر مطلبی خلاف واقع در نشریه ای چاپ شود باید نشریه مذکور اجازه چاپ مطالبی را بدهد که در جواب مطلب خلاف واقع است. و ...

 

پرسش از جناب احمدی و مسئولان قافلان: اگر واقعا این وظایف جز وظایف مطبوعات است؛ پس چرا در دوره قبل مجلس، که بنده سه چهار مطلب در مقام نقد از مصاحبه های اقتصادی مهندس هاشمی(نماینده دور قبل) نوشته بودم و در همان ایام به قافلان ارایه دادم تا با چاپشان افکار مردم تنویر شود (طبق قانونی که خود اشاره دارید) و گفته بودم که اگر دفتر هاشمی جوابیه ای دارند منتشر کنند، قافلان جسارت این کار را نداشت که از هاشمی انتقاد کند و لذا مطالبم را منتشر نکرد؟ چرا وقتی مطلبی در مورد مهندس حاج اصغری نوشته بودم، جناب حسن زاده، با مقدمه ای از خودش آن را چاپ کرد و در این مقدمه مطالب بی ربطی را نوشت که هدفش منحرف کردن افکار مردم و خنثی کردن مطلب بنده بود؟ اگر ایشان و قافلان صداقت داشت اجازه چاپ مطلبم را می داد و در شماره بعدی جوابیه می زد نه اینکه مقدمه ای برای انحراف افکار بنویسد. اگر قافلان و مسئولانش صداقت دارد چرا در مقام برگزار کنندگان همایش دولت تدبیر و امید، دکتر پزشکیان را برای یک ساعت در مسیر رفت به تبریز برای پاسخگویی در میانه متوقف نمی کند تا موارد رد و بدل شده شخص بنده با پزشکیان را در مقام مقایسه عملکردهای اقتصادی روحانی و احمدی نژاد (که تفاوتی ندارد جر اینکه عملکرد روحانی شیب کمی نسبت به احمدی نژاد دارد)  در قافلان منتشر کند؟ و دهها مورد دیگر.

پ) پاسخ به «کدام نماینده این رکورد را خواهد شکست» نوشته محمد صادق نایبی، به تاریخ 25/8/94. این عزیز نوشته که حکم الله پزشکی در دور دوم مجلس شورای اسلامی، 66 درصد آرا را با بیش از 50 هزار رأی به خود اختصاص داده بود و در دور سوم مردم وی را تنبیه کردند و تنها سه هزار و هفتصد رأی آورد.

پاسخ: این عزیز خواسته برساند که نمایندگان فعلی چندان به آرا و توفیق قبلی در انتخابات دور قبل دل خوش نکنند و منتظر خانه نشینی شان باشند. سوال اینجاست که علیرغم اینکه مردم (مردم آگاه خوانده خود شما) از هاشمی دل خوشی نداشتند چطور در ادوار مختلف بر سمت خود باقی بود؟ اگر آگاهی مردم تنبیه گر ناکارآمدی هاست چرا در دوران به نسبت بهتر اقتصاد ایران در مقایسه با دوره فعلی، لطف هاشمی ها نصیب امثال ما نمی شد و مردم آگاهی که خواستار تنبیه وی بودند موفق نمی شدند. مثلا در مورد ترکمنچای عرض کنم: ایشان که سمت ریاست کمسیون صنایع را داشت و شهرکهای صنعتی مصوب دولت به تاریخ سال 79 بود، حتی در حد تابلو شهرک تا سال 91 در ترکمنچای نصب نگردید و عموم و مردم آگاه خوانده شما از ایشان معترض. ولی صندلی اش را در مجلس برای 5 دوره حفظ کرد؟ خود شما بهتر می دانید که در انتخابات و سرنوشت آن کدام متغیرها بازیگری می کنند. لذا خواسته بنده از امثال شما این است که مصداقی از اسم خود باشید و صادق.

همچنین همین عزیز (محمد صادق نایبی) متنی را با عنوان «من هم یک قافلانم، ...» در تاریخ 6/9/94 در سایت صدای میانه منتشر کرده است. جواب این مطلب را در پاسخی که در سطور بالا به جناب فراز احمدی دادم انشالله دریافت می کنند.

ت) سایت «صدای میانه» بخشی با عنوان «وعده ها» دارد که روزشمار گذشت از وعده ها، یا روز شما مانده به تحقق یا عدم تحقق وعده های نمایندگان است.

این نحوه برخورد مسئولان صدای میانه نشان از دو مورد دارد:

  1. اول اینکه هدف مستتر در این روزشماری، مشخص است. تخریب غیر منصفانه (با تجربه ای که از رفتار قریب به اتفاق این عزیزان دارم و نیز تصمیم این دوستان برای نامزدی مجلس یا همراهی با برخی از نامزدهای دیگر).
  2. این نحوه ورود و خروج به مسئله، نقص علمی و کوته نگری شان را نشان دارد. اگر عزیزان کمترین دانشی از پدیده «موانع اداری»، علل ماندگاری آن و راهکارهای برون رفت از آن داشته باشند؛ یا باید اینقدر صادق باشند که به خاطر اهمیت مسئله موانع اداری در عدم تحقق وعده ها، کل نظام تصمیم و تخصیص منابع را زیر سوال برند که قسمت کوچکی از آن هم همین دو نماینده هستند (چون باید در مجلس تصویب و تسریع قانون رفع موانع اداری و نظارت بر اجرای آن را مسولانه عهده دار باشند)؛ یا اینکه اگر مسئولان سایت«صدای میانه» جسارت ورود به کنه مسئله و پدیده «موانع اداری» را ندارند (که تحلیلی از کل عرصه نظام جمعی را می خواهد) به مسئله «وعده ها» ورود پیدا نکنند و همین بخش از سایت صدای میانه را حذف کنند. برای همگان روشن است که هر نماینده ای برای ابقا یا خدمت، سعی در تحقق وعده ها دارد. لذا اگر محقق نمی شود یا با تاخیر محقق می شود، باید تحلیلی در اندازه اهمیت موضوع داشت و اغواگری نکرد.

 

1
1