- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۴/۰۸/۲۴

کارگاه آموزشی سرویسهای حمل و نقل دانش آموزان منطقه میانه برگزار شد

رأس ساعت ۹ صبح روز شنبه مورخ ۹۴/۸/۱۶ کلاس توجیهی رانندگان و دست اندرکاران فعال در زمینه سرویس مدارس (ایاب و ذهاب دانش آموزان) منطقه میانه تحت عنوان “کارگاه آموزشی سرویس های حمل و نقل دانش آموزان” با پیگیری سازمان اتوبوسرانی شهر میانه در سالن اجتماعات معاونت اداره کل و اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای ارشدی مسئول حراست آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم گویی و تقدیر و تشکر از حضار ، به اهمیت علم آموزی و سرویس مدارس و خطرات در کمین سرویسهای مدارس اشاره و شرایط رانندگان و مراحلی که جهت اخذ کارت سرویس توسط رانندگان بایستی طی شوند (اخذ گواهی عدم سوء پیشینبه ، گواهی عدم اعتیاد، تأیید اماکن عمومی ، تأیید سازمان اتوبوسرانی و تأیید حراست آموزش و پرورش) را بیان کرد.

وی در ادامه انتظارات آموزش و پرورش را رعایت ظرفیت خودرو ، عدم سوار نمودن افراد متفرقه ، عدم تعویض خودرو سرویس بدون هماهنگی قبلی ، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اعلام و تأکید کرد با توجه به نزدیکی ایام تبلیغات و انتخابات مجلس شورای اسلامی، رانندگان از تبلیغ کاندیداها در داخل خودرو خودداری نمایند.

در ادامه مهندس واحدی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ضمن تقدیر از ادارات آموزش پرورش ، راهور و مدیران آژانسها و رنندگان فعال در سرویسهای مدارس به اهمیت سرویس مدارس و اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته توسط سازمان اتوبوسرانی جهت ساماندهی امورات سرویسهای مدارس اشاره و بیان کرد کلیه رانندگان که در زمینه سرویس مدارس فعال هستند بایستی دارای کارت معتبر ویژه سرویس مدارس باشند.

وی تشکیل کلاس توجیهی قبل از شروع سال تحصیلی را درخواست و به هماهنگی راهنمایی و رانندگی و سازمان جهت کنترل سرویسهای مدارس اشاره و گفت بایستی بر روی کلیه خودروها نام مدرسه و مسیر حرکت نصب و رانندگان جهت پیشگیری از حوادث ناگوار از سوار نمودن دانش آموزان خارج از ظرفیت خودرو خودداری نموده و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما حتماً خودرو را به سیستم گرمایشی مناسب تجهیز و حداقل یک ساعت قبل از شروع سرویس نسبت به روشن و آماده نمودن خودرو اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی به معضل ترافیکی مدارس اشاره و از اداره آموزش و پرورش درخواست نمود جهت صدور مجوز مبنی بر استقرار مدارس بوبژه مدارس غیر انتفاعی، مجوز ترافیکی لازم از مراجع ذیربط (سازمان و راهنمایی و رانندگی) اخذ گردد و در مدارسی که دارای فضای کافی هستند، خودروها جهت پیاده یا سوار نمودن دانش آموزان به محوطه داخلی مدرسه انتقال یابند.

وی همچنین از آموزش و پرورش درخواست کرد با عوامل سازمان و راهنمایی و رانندگی در برخورد با اشخاصی که بدون کارت سرویس مدارس و به بهانه انتقال فرزند خود یا همسایگان اقدام به انتقال دانش آموزان می کنند؛ همکاری بیشتری داشته باشند.

سپس جناب سرهنگ احسان فر رئیس پلیس راه به آموزش و فرهنگ سازی مداوم برای رانندگان اشاره و به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه هر تصادف زاییده یک تخلف عمدی یا غیر عمدی است گفت رعایت سرعت مطمئنه ، عدم رانندگی در هنگام خستگی و حداقل یک ریع استراحت در هر دو ساعت رانندگی ، رعایت نکات ایمنی و بازدید خودرو قبل از سفر ، به همراه داشتن لباس گرم ، مواد غذایی فاسد نشدنی ، زنجیر چرخ در فصل سرما از ضروریات می باشد.

در ادامه جناب سرگرد سوادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به تشریح قانون و آئین نامه سرویس مدارس پرداخت و گفت رانندگان بایستی دارای گواهینامه معتبر و متناسب و معاینه فنی خودرو و کارت ویژه سرویس مدارس باشند.

وی از تشکیل اکیپ بازرسی دوره ای و مداوم با حضور نمایندگان راهور ، سازمان اتوبوسرانی و آموزش و پرورش خبر داد و گفت هدف از اجرای طرح ، قانونمند نمودن امورات و پیشگیری از بروز اتفاقات و حوادث می باشد.

وی با بیان اینکه سوار نمودن دانش آموز بیش از ظرفیت خودرو از تخلفات بارز می باشد؛ از رانندگان تقاضا کرد از باز نمودن درب خودرو قبل از توقف کامل خودداری نمایند.

ایشان در ادامه به تشریح نکات و قوانین مهم و کاربردی در سفرهای درون شهری (چراغ راهنمایی و رانندگی ، گردش در معابر شهری) پراخت.

سپس آقای عبدی به نمایندگی از مدیران و رانندگان سرویسهای مدارس ضمن تقدیر و تشکر از ساماندهی امورات سرویس مدارس ، نبود مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین ، پایین بودن کرایه سرویس مدارس و فرسوده بودن خودروها و عدم توانایی مالی رانندگان جهت نوسازی آنها را از عمده مشکلات رانندگان بیان کرد و از مسئولین حل مشکلات و نیز تشکیل جلسات مداوم جهت آموزش و تعامل بیشتر و ارائه خدمات مطلبوتر را درخواست نمود.

در پایان پرسش و پاسخ رانندگان و مسئولین ذیربط برگزار شد.

در ادامه تصاویری از کارگاه آموزشی درج می گردد.

IMG_5645IMG_5633

IMG_5636IMG_5643IMG_5642IMG_5648IMG_5651IMG_5641IMG_5640    IMG_5631IMG_5662IMG_5663IMG_5665   IMG_5660IMG_5658IMG_5655IMG_5654IMG_5674IMG_5676

1
1