- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۸/۲۴

هجوم فلافلی ها و فست فودی ها به شهر میانه+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، زندگی پرمشغله امروزی باعث شده است تا بسیاری از افراد بیشتر به سمت غذاهای آماده و ساندویچ‌ها گرایش پیدا کنند. طی سالیان اخیر بازار فروش فلافل و فست فود ها در شهر میانه داغ شده است، حتی گوی سبقت را از رستوران ها و غذاهای خانگی تهیه شده در بیرون را ربوده و تعداد مغازه‌هایی که در شهر میانه به فروش فلافل و ساندویچ مشغولند، رو به افزایش است.

تب، اپیدمی و یا حتی آمار بالای بیکاری جوانان، یا هر کلمه ای که اسم این کار باشد، شهر میانه را در مسیری قرار داده است که به نظر می رسد تا چند سال آینده شاهد رشد فزاینده این کسب در سطح شهر خواهد بود.

فلافل گلوله سرخ شده نخود پخته و ادویه‌ جات است. این غذا در خاورمیانه و به‌ویژه بیروت و دمشق و بغداد زیاد استفاده می‌ شود و در ایران نیز در جنوب کشور پیشینه دارد و مصرف می شود.

عرضه گسترده و تب فلافل که غذایی کم مایه و آسیب زاست و به خاطر قیمت پایین آن با اقبال مردم مواجه شده است، از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی است. اقبال گروه‌ های دانش ‌آموزی که در سنین رشد قرار دارند به این اغذیه اگر به صورت سالم تهیه نشود جای نگرانی است.

  از سوی دیگر این روزها میانه ای ها خوردن فلافل را به صورت یک تفریح قلمداد می‌ کنند و ساعتی خوش را در فلافلی‌ هایی که به صورت سلف سرویس انواع ترشی و خیار شور و گوجه فرنگی را نیز رایگان سرو می ‌کنند می‌گذرانند. 

فلافل ۲ هزار تومانی در کنار غذاهای رستورانی دیگری که قیمت آنها از حداقل ۸ هزار تومان برای یک ساندویچ همبرگر شروع می‌ شود گزینه مناسب‌ تری برای یک وعده غذای دانشجویی، دانش‌ آموزی و یا یک دورهمی ساده برای خانواده ‌ها پرجمعیت و متوسط از لحاظ درآمدی است.

زمانی که تعداد یک واحد صنفی رو به افزایش است، میزان استفاده از آن نیز بیشتر می ‌شود که در این مورد رشد قارچ‌ گونه فلافلی‌ها و فست فودی ها زمینه تغییر رژیم غذایی و گرایش به غذاهای فست ‌فودی را به دنبال دارد از سویی نیز افزایش بسیار زیاد یک واحد صنفی نظارت ‌ها را نیز تضعیف می‌ کند که امیدواریم با افزایش فلافل فروشی، نظارت ها ضعیف نشود.

همچنین نباید فراموش کرد که از آنجا که بیشتر فست فودها با غوطه ور شدن در روغن داغ تهیه می شوند، مصرف مداوم شان میزان کلسترول بد یا همان چربی خون را بشدت افزایش می دهد و احتمال ابتلا به کبد چرب در کسانی که زیاد فست فود می خورند بیشتر است.

غذاهای فست فود برخلاف ظاهر زیبا و گول زننده ای که دارند دارای ارزش غذایی پایینی هستند و نه تنها ویتامین و املاح مورد نیاز بدن را تامین نمی کنند، بلکه مصرف مداوم آنها باعث بروز اختلالات رشد در کودکان و نوجوانان بویژه در سنین بلوغ می شود.

تصاویر زیر تنها بخشی از مکان های عرضه غذاهای فست فود در سطح شهر میانه است که به علت کثرت آنها از درج تمامی تصاویر معذوریم.

111222333444555666777888999010011

1
1