- ارسال کننده: قریشی تاریخ: ۹۴/۰۸/۲۰

جلسه هماهنگی سومین جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان با مسئولین ادارات میانه برگزار شد

جلسه هماهنگی سومین جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان با مسئولین ادارات میانه برگزار شد

جلسه هماهنگی سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه افلاکیان با حضور فرمانده سپاه ناحیه میانه و معاون سیاسی فرماندار و جمعی از روسای ادارات و نهادهای مرتبط با بحث برگزاری این جشنواره در محل فرمانداری میانه برگزار شد.

سرهنگ پاسدار جفعر غیابی فرمانده سپاه ناحیه میانه بسط و تعمیم ارزش های والای دینی و هویتی و پرورش هنرمندان متعهد، خلاق و توانمند و ضرورت گسترش فرهنگ پایداری و مقاومت را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری استانی سومین جشنواره فیلم کوتاه افلاکیان برشمرد و افزود: امیدواریم با شناسایی و تقدیر از تولیدات فاخر سینمای کوتاه شهرستان میانه و استان آذربایجان شرقی در موضوعات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ترویج نگاه مثبت و امیدوارانه در فیلمسازان، در پرداخت به موضوعات ملی و هویتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق ظاهر شویم.

فرمانده سپاه میانه همچنین بر ضرورت متعهد بودن ادارات به وعده های داده شده در اجرای برنامه های مختلف مشارکتی در سطح شهرستان میانه تاکید کرد.

در این جلسه مشایخی معاون سیاسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه بر لزوم افزایش سطح مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تاکید کرد و افزود: برگزاری جشنواره افلاکیان با محوریت موضوعات دفاع مقدس، یادآور جان فشانی ها و از خودگذشتگی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بخصوص شهدای مظلوم و بی دفاع زینبیه و ثارالله به عنوان نماد و هویت ملی شهرستان میانه است.

معاون سیاسی فرماندار میانه خواستار مشارکت ادارات و نهادهای مرتبط از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث برگزاری سومین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه افلاکیان شد و اظهار داشت: روسای ادارات نام برده، می بایست با استفاده از تمامی امکانات موجود و با کسب کمک از اداره کل استانی خود، در راه اشاعه فرهنگ شهید و شهادت، پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی همچنین برگزاری این جلسه را در افزایش تعامل و هم افزایی بیشتر ادارات با مجموعه بسیج هنرمندان میانه و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: امیدواریم با افزایش سطح کمی و کیفی آثار بصری فرهنگ سازی ما در مقوله سینما و ژانرهای دفاع مقدس نمود و بروز بیشتری داشته باشد.

مشایخی همچنین بر ضرورت عمل به تعهدات ادارات و سازمان ها در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در سطح شهرستان میانه به لحاظ حمایت های مادی و معنوی تاکید کرد.

 مهدی عبدالهی  مسئول کانون بسیج هنرمندان میانه و دبیر این جشنواره، هدف از برگزاری جشنواره افلاکیان را بسترسازی برای معرفی ظرفیت‌ها و ارزش‌های انسانی و اخلاقی انقلاب و دفاع مقدس، شناسایی و تقدیر از تولیدات فاخر سینمای کوتاه شهرستان میانه در موضوعات دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ترویج نگاه مثبت و امیدوارانه در فیلمسازان، در پرداخت به موضوعات ملی دانست و افزود : امیدواریم این حرکت، منجر به یک جریان سازی فرهنگی در شهرستان میانه شود .

مسئول کانون بسیج هنرمندان با اشاره به رویکرد جشنواره و اهتمام به مفهوم بلند مقاومت، ضرورت گسترش فرهنگ پایداری و مقاومت، حرکت و نگاه جشنواره افلاکیان را بر جوشیده از نیازجامعه معاصر خواند و با توجه ویژه به این رویکرد در حوزه سینما گفت: ارزش اینگونه جشنواره ها غیر قابل اندازه گیری است.

وی افزود: در حقیقت ساخت فیلم های ارزشی در حوزه دستاوردهای انقلاب، دفاع مقدس و موضوعات اجتماعی، فرهنگی و … در این دوران می‌تواند کارگشا بوده و برای نسل‌های جدید و جوان ما این ژانرهای سینمایی می‌تواند روشنگر بوده و ایجاد بصیرت کند.

دبیر سومین دوره جشنواره استانی فیلم کوتاه افلاکیان همچنین اظهار داشت: کانون بسیج هنرمندان میانه آمادگی دارد تا از همه هنرمندان در رشته های مختلف هنری در زمینه صدور مجوزهای لازم ، تامین تجهیزات و امکانات ، مشاوره تخصصی هنری ، برگزاری همایش ها و جشنواره ها و نمایشگاههای فرهنگی – هنری حمایت نماید.

 

 

1
2
1 2