- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۸/۱۱

موجودی که این روزها زنان و کودکان شهر میانه را می ترساند+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، زاد و ولد و ‌رشد صعودی جمعیت سگ‌های ولگرد امروزه این موجودات را به‌ معضلی شهری تبدیل کرده است که علاوه بر بروز پیامدهای بهداشتی باعث ایجاد رعب و وحشت از انتقال بیماری‌های انگلی می‌شود.

این حیوانات موذی شب ها و در وقت استراحت خانواده ها ، با سر و صدای بسیار زیاد برسر زباله ها و پس ماندها درگیر شده و تا صبح این مسئله ادامه دارد که خواب و  آسایش را از مردم سلب کرده است. 

111

در سال های گذشته شنیدن صدای شلیک گلوله‌ و زوزه مرگ یا زخمی شدن سگ‌ها نوای شبانگاهی و دیدن لاشه‌هایشان در کنار خیابان، تصویر اول روز برایعده ای از شهروندان بود. حسی که ترکیبی از وحشت حمله احتمالی سگ‌های ولگرد در آن حوالی و ترحم به حال آن نگون بختی که بر زمین افتاده‌ است همراه این شهروندان می شد.

همچنین حرکت گله ای در خیابان های اصلی شهر و کوچه ها و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، به ویژه باتوجه به شروع کار مدارس برای بچه ها و والدین آن ها موجب ترس و نارضایتی شدید گردیده است و هر لحظه نگران فرزندانشان در موقع بازگشت از مدرسه به خانه می باشند. به همین دلیل مجبور هستند حتی برای مسافت های کم نیز برای فرزندانشان از سرویس مدارس استفاده کنند و هزینه های قابل توجه ایی را متحمل شوند.

222

این موضوع تا جایی پیش رفته است که در روز روشن نیز مردم، بویژه زنان و کودکان میانه ای از دست این سگ ها آسایش ندارند. شهروندان میانه ای خواهان محو شدن سگ‌های ولگرد و از میان برداشتن این معضل که با شروع فصل سرما در شهر میانه آغاز می شود، هستند و انتظار دارند برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

با توجه به اینکه در سالهای اخیر طرح سگ‌کشی متوقف شد و صحبت زنده گیری این حیوان صحبت به میان آمد. حال سوال اصلی اینجاست که شهرداری میانه تا چه میزان توانسته به دستورالعملی های ملی که برای زنده گیری و مرگ با ترحم این دسته از حیوانات صادر شده است، عمل نماید؟!

با وجود اینکه مسئولان بر اولویت جمع‌آوری حیوانات از سطح خیابان‌ها تاکید دارند اما هنوز این اولویت مهم اجرایی نشده است و این مشکل همچنان پابرجاست. همچنین با فرا رسیدن فصل سرما و بارش برف  تعداد سگ‌های ولگرد در شهر افزایش یافته و به معضل بزرگی تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور این طرح در حال اجرا می باشد و حتی طرح های جایگزین جدید از جمله واکسیناسیون سگ های ولگرد به عنوان عامل پیشگیری از بیمارها نیز از سوی سازمان های ذی ربط عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

1
1