- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۸/۰۵

معرفی کربلا با تشنگی امام حسین (ع) ؟؟؟!!!

متاسفانه رفتار برخی از اعضای هیأت های مذهبی  (چه هیات های شبیه خوانی، چه هیأت های سینه و زنجیر زنی و هیات های مساجد) چنان تاثیر سوئی بر باور افراد دارند که منجر به مسائلی می شود از جمله: 

  1. یا کلا از اسلام و قرآن (متاسفانه از آنجایی که قرآن و اسلام را سعی دارند در قالب رفتار همین افراد معرفی کنند) دلزده می شویم و چشم به فرهنگ غیر قرآنی و غرب می دوزیم و طرز رفتار مبلغان آنها را تبعیت می کنیم (شبکه های غربی صد البته در دادن این ذهینت نقش و برنامه دارند)؛
  2. یا اینکه بر اسلام و قرآن استوار می مانیم؛ ماندن بر اسلام و پذیرش انحرافات دیگران تنها در قالب پذیرش رویکرد فردگرایی از اسلام جلوه می کند(به من چه. من خودم سالم هستم). مثلا انحرافات دیگران را بر می تابیم و «امر به معروف و نهی از منکر» نمی کینم. چرا؟ چون امام حسین را در قالب تشنه بودن در روز عاشورا معرفی مرده ایم و نه در قالب فریضه ظلم ستیزی و فریضه «امر به معروف و نهی از منکر». تشنگی و حتی نماز و روزه و خمس و زکات و حج و ... مسائلی فردی است. ولی امر به معروف و نهی از منکر، مسئله ای اجتماعی. باید تعهد اجتماعی داشت و اقدام اجتماعی کرد اگر امام حسین را در قالب این فرایض جمعی بپذیریم نه تشنگی.

هیأتهای ما چنان جذب گرفتن پول هستند که انگار می خواهند یزید را با پول بخرند و امام حسین را از دستش برهانند. گاها این اعضا حسابهای شخصی دارند و اعضا این دریافتها را تقسیم و در حسابهای شخصی می گذارند. بنده از آنجایی که جزئی از مسجد امیرالمومنین ترکمنچای هستم به عینه اینها را مشاهده می کنم. هیچ شفافیتی در عملکرد این هیأتها نمی بینیم و تاثیر سوء این نحوه رفتار اعضا هیاتها را هم شاهد هستم. برای نمونه عرض می کنم که درخواست چند ساله اهالی مسجد برای تجمیع پول های اخذ شده از مردم در قالب هیاتهای مسجد و دسته زنی و شبیه خوانی و ارائه دخل و خرج شفاف از اینها همچنان شنیده نمی شود. هر کدام دخل و خرج مبهم خود را دارند. هیچ کدام از این هیاتها علیرغم خواست مردم، لیستی از محل خرج پول تجمیعی را منتشر نمی کنند. بدون گرفتن نذری و پول صلواتی نمی فرستند. 

اگر مبلغ اسلامی چنین رفتار کند چه تاثیری در جامعه می گذارد؟

بنده از این بابت متاسف هستم که چقدر پول در مساجد مبنا و اساس شده که وقتی بحث از مسجد می شود باید بحث پول باز شود نه معنویت. این اعضا صد راهکار برای خجل کردن و گرفتن پول از مردم دارند.

خواستار این هستیم که امام جمعه محترم ترکمنچای و میانه در این مورد دخالت کند.

 

1
1