- ارسال کننده: یاوراحمدپور تاریخ: ۹۴/۰۸/۰۵

قرآن بهترین اساس و راهنما در هر انتخابی و صد البته در انتخاب نماینده ازبین نامزدها (شماره 1)

قرآن بهترین اساس و راهنما در هر انتخابی و صد البته در انتخاب نماینده ازبین نامزدها (شماره 1)

در قرآن مبین، آیات بیشماری را مشغول و مصروف راه نمایی، تذکر، تربیت، اخطار، انکار، تعیین حدود وظیفه، دعوت به صبر و استقامت و پرهیز از خوف و بیرون راندن حزن از دل آن برگزیده می بینیم که گام به گام و اندک اندک، پیامبر امی را به فاتح قلوب مردم مبدل می کند. این سفارش ها در مورد مردم هم مبین هستند.

«روترش کردی و سرتافتی زمانی که آن کور به نزد تو آمد و از پاک دلی او بی خبر بودی و تذکری ندادی که به ایمان و ذکر نفعی رساند. اما آن مستغنی که رسید به او پرداختی» (سوره عبس آیات 1-6).

به این نمونه رفتارها خداوند با اندکی تلخ گویی تذکر می دهد، تا در هدایت مردم موثر افتد. 

در نزدیکی و حتی در ایام بعد از انتخابات باید ملاحظه کرد که نامزدها دنبال یارگیری از چه کسانی هستند و دنبال حل مسائل از چه کسانی. مستغنی یا فقیر و کور. 

متاسفانه با باور اشتباه بر تاثیر گذاری خواص بر مردم (انگار که افرادی خاص نقش چوپان و دیگران نقش گوسفند دارند) یارگیری از خواص و اهمیت دادن به آنها در حل مسائل در ادوار گذشته خواسته که جایگاه ویژه ای در انتخابات باز کند (هر چند که بیشتر، این باور را همان خواص سعی دارند که نهادینه کنند تا شاید  به نامزدهای انتخاباتی بگویند که آرای مأخوذه شما در دستان ماست و دیگران پیرو ما. بعد نوبت به طرح مسائل شخصی از سوی این خواص از نمایندگان خواهد رسید). امید است که ایات قرآن در انتخاب درست موثر افتد و نه نامزدها به خواص و مستغنی ها اهمیت فراتر از دیگران بدهند و نه مستغنی ها بر باور پیشین و اشتباه خود باشند و نه مردم میدان به این خواص. 

مباحث نامزدها و تفاوت نگرش آنها در این مورد روشنگر است تا معلوم کند که واقعا اینها دنبال چه چیز هستند و چقدر اخلاق گرا.

1
1