- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۷/۲۹

بنرهایی که مردم میانه را گمراه کرد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اخیراً در پی انتخابات ترکیب هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر میانه آقای احد یوسفی به عنوان رئیس این دوره انتخاب شد. در حالی که بهمن نعمت زاده رئیس اولین دوره شورای شهر میانه همزمان به عنوان رئیس شورای اسلامی شهرستان میانه انتخاب شد.

تقارن این دو موضوع و نصب نبرهای تبریک و اطلاع رسانی در شهر باعث شد تا بسیاری از همشریان میانه ای در خصوص انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر دچار گمراهی شوند و پیام تبریک مختلفی به این اعضا فرستاده شود.

شاید یکی از دلایل این کم توجهی مردم و اصحاب رسانه به تغییرات و تحرکات شورای شهرستان، این باشد که اکثر میانه ای ها با واژه شورای شهر و روستا بیشتر از شورای شهرستان آشنایی دارند. حتی ممکن است عده ای گمان کنند، هر دوی  این واژه ها بر یک چیز اطلاق می شود. اما چنین نیست.


احتمالا دو مورد از دلایلی که باعث شده همشهریان میانه ای با شورای شهر بیشتر از شورای شهرستان آشنا باشند، یکی شرکت مستقیم مردم در فرآیند انتخاب اعضای شورای شهر برخلاف انتخاب اعضای شورای شهرستان است و دیگری کارکرد عملی تر شورای شهر نسبت به شورای شهرستان برای مردم باشد.


چرا که از عملکرد شورای شهر همین بس که اعضای آن حداقل انتخاب بزرگ و مهمی نظیر تعیین شهردار را برعهده دارند و این خود کارکرد کمی نیست. اما شورای شهرستان تا کنون چندان عملکرد ملموسی از خود به نمایش نگذاشته است.یا اگر هم این شورا دارای کارکردهای خاصی بوده و هست در امر اطلاع رسانی آن بسیار ضعیف عمل شده به گونه ای که ممکن است در نگاه شهروندان میانه ای  به صورت یک مجلس تشریفاتی به نظر بیاید!


البته ناشناخته بودن و غیرموثر به نظر رسیدن نهاد شورای شهرستان تنها متعلق به میانه نیست، بلکه با جستجویی کوتاه در موتورهای جستجوگر اینترنتی، در می یابیم  یافته های کمی در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد در دیگر نقاط کشور نیز مردم اکثرا شورای شهرستان هایشان را نمی شناسند و اصولا نسبت به وجود یا عدم وجود آن بی تفاوتند.

 

لازم به ذکر است در شورای شهرستان ، از شورای هر بخش یک نفر و از شورای هر یک از شهرهای تا پانصد هزار نفر جمعیت یک نفر وبیش از پانصد هزار نفر جمعیت دو نفر وشهر تهران سه نفر عضویت خواهند داشت.


 تعداد اعضای شورای شهرستان حداقل پنج نفر می باشد. چنانچه تعداد شهرها و بخش های یک شهرستان کمتر از پنج باشد ، کسری تعداد اعضای شورای شهرستان تا پنج نفر به نسبت جمعیت هر بخش یا شهر ، از شورای بخش یا شهر مربوط تأمین می شود . در هر صورت هر بخش یا شهر نباید بیش از دو نفر نماینده در شورای شهرستان داشته باشد. شهرستانهایی که فقط یک بخش و یک شهر داشته باشند از محدودیت داشتن دو نفر نماینده در شورا ، مستثنی می باشند.

شما گرامیان می توانید برای آشنایی بیشتر با وظایف و کارکردهای پیش بینی شده در آیین نامه شورای شهرستان هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:

آیین نامه داخلی شورای شهرستان

(

http://http//shoraha.org.ir/HomePage.aspx?TabID=4683&Site=DouranPortal&Lang=fa-IR

)

111

1
1