- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۷/۲۷

انتظار مردم شهر میانه از دولت روحانی در اولین روز پذیرش برجام چیست؟ + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، امروز دوشنبه ۲۷ مهر ماه اولین روز اعلام پذیرش برجام است و ما تا اول دی ماه شاهد اجرایی شدن برجام خواهیم بود.

 مردم توقع دارند دولت تدبیر و امید همچنان که در دو سال گذشته شعار آن را داده است با نهایی شدن برجام مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری را حل کنند. در هم راستا خبرنگار ما به سراغ همشهریان میانه ای رفته است تا نظر آنها را در اولین روز پذیرش برجام و انتظار آنان از مسئولین و دولتمردان را جویا شود.

درست است که رییس‌جمهور درباره اقدامات دولت تا امروز صحبت می‌کند اما باید حرف‌های مردم و کارشناسان به رییس‌جمهور را هم شنید. فشارهای اقتصادی هشت سال گذشته و نامشخص بودن قیمت‌ها، اقتصاد را به مهم‌ترین مشکل مردم تبدیل کرده است، مردم همچنان امیدوار و منتظر فعالیت‌های دولت برای بهتر شدن شرایط اقتصادی‌شان هستند. عده‌یی از مردم هم تمامی مشکلات را اقتصادی نمی‌دانند و مشکلات فرهنگی را در اولویت قرار می‌دهند و عده ای نظری متفاوت دارند. در همین راستا سری به خیابان های شهر میزنیم در حالی که مردم مشغول کسب و کار و زندگی روزمره خود هستند.

کشورهای غربی برای ما دلسوزی نخواهند کرد

علی حیدری ایثارگر سالهای جبهه و جنگ می گوید: به نظر بنده دولت باید به وضعیت جوانان رسیدگی کند و آن را در الویت برنامه های خود قرار بدهد.

111

 حیدری که هم اکنون در مغازه ای مشغول به کسب و کار است همچنین انجام کار خداپسندانه از سوی مسئولین و دولت مردان را در راستای رضایت الهی و رفاه و آسایش مردم را خواستار شد.

وی با بیان این موضوع که اگر تحریم ها برداشته نشود باید مردم همانند گذشته دست به دست هم در راه پیشرفت و آبادانی کشور قدم بردارند.

حیدری خانواده را به عنوان کوچکترین جامعه و کشور را بزرگترین آن عنوان کرد و افزود: دولتمردان باید در مقابل وعده های چندین ساله خود به مردم پاسخگو باشند و باید بگویم که هیچ گاه دیگران برای ما دلسوزی نخواهند کرد.

وی بر لزوم خودکفایی داخلی و لزوم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه سن و سالی از من گذشته ولی بازهم با دستور رهبرم حاضریم همین لحظه راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شوم.

دولت بعد از لغو تحریم ها به فکر مشکل ازدواج و اشتغال جوانان باشد

حاج اسماعیل قره داغی فعال مذهبی و فرهنگی در شهر میانه و یک بازنشسته آموزش و پرورش است، وی نیز در گفتگو با خبرنگار میانا رسیدگی به دولت به مشکلات جوانان از جمله اشتغال و ازدواج و همچنین مبارزه با گرانی و تامین مسکن برای نیازمندان را از جمله خواسته های خود از دولت در صورت برداشته شدن تحریم ها عنوان کرد و افزود: اگر در هر صورتی طرح برجام به نتیجه نرسد، ملت جمهوری اسلامی ایران همچنان همانند گذشته گوش به فرمایشات رهبر خویش کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی و حل مشکلات پیش خواهند برد.

 

 

222

این فعال فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: دولت باید با ریخت و پاش هایی که به بهانه های مختلف در کشور انجام می شود، مقابله و برخورد داشته باشد.

وی مبارزه با اسراف و از میان برداشتن مصرف گرایی و جایگزین شدن آنها با تولید و رونق اقتصادی را خواستار شد.

اگر انحصار طلبی و واسطه گری از میان برداشته نشود، با لغو تحریم ها نیز شاهد کاهش قیمت ها و تورم خواهیم بود

دانش یار فعال عرصه هنر و تئاتر شهر میانه در گفتگویی با بیان این موضوع که عرصه فرهنگی و هنر در کشور همواره در آخرین ردیف بودجه های کلان بوده است، افزود: شاید به سختی بتوان هنر را به بحث تحریم ها و برجام ربط داد، ولی باید گفت هنرمندان کشور در طی سالیان گذشته با سختی های بسیاری دست و پنجه نرم کرده اند و بنده به عنوان عضو کوچک این جامعه خواستار حمایت های مادی و معنوی بیشتر دولت در این راستا هستم.

333

 

وی برنامه ریزی و اقدام عملی دولت در راستای از میان برداشتن نقش دانه درشت های اقتصادی در زمان لغو تحریم ها علیه کشور را خواستار شد و گفت: هر چه قدر نقش واسطه ها و دلالان اقتصادی بعد از لغو تحریم در کشور کم رنگ شود به همان اندازه مردم آثار و نتایج آن را بهتر درک خواهند کرد.

این فعال اجتماعی و هنری گفت: بنده خواستار از میان برداشتن انحصار طلبی در اکثر زمینه های کشور بخصوص در زمینه اقتصادی هستم چرا که دولت اگر به این امر توجه نداشته باشد، تورم  و گرانی نه تنها کاهش نخواهد یافت، بلکه با لغو تحریم ها شاهد افزایش آن خواهیم بود.

تحریم های چند ساله ما را در مقابل توطئه های دشمنان واکسینه کرده است

منصور عسگری که به شغل کفاشی مشغول است به خبرنگار ما گفت: به عقیده بنده کشورهای غربی ثابت کرده اند که همواره غیر قابل اعتماد هستند و به نظر من بعید به نظر می رسد که آنها به تعهدات و گفته های خود در خصوص مسئله برجام جامع عمل بپوشانند.

444

 

وی اصلی ترین خواسته خود از دولتمردان را رسیدگی به وضعیت اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: در طول دو سال گذشته دولت همواره با وعده های خود حل تمامی مشکلات کشور را به مسئله تحریم ها ربط داده است.

عسگری با بیان این موضوع که ملت باید باید خود به فکر حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی خود باشند، افزود: خدا را شکر تحریم ها چندساله علیه کشور باعث شد تا ما در بسیاری از زمینه ها از جمله دفاعی به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کنیم.

وی توان بالای موشکی کشور را هشداری به دشمنان نظام و انقلاب عنوان کرد و از شنیدن اخبار آن در رسانه ابراز خوشحالی کرد.

عسگری خواستار توجه و عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری(مد) در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شد و افزود: لغو و پا برجا ماندن تحریم آخر راه ملت ایران نمی باشد و ما در صورت به نتیجه نرسیدن آن خواهیم توانست کشور را همچنان اداره کنیم.

بزرگترین عامل مطرح شدن کشور در عرصه های جهانی تکیه به توان و تولیدات داخلی می باشد

سید محمد علی حسینی کارگر بخش تولید شهر میانه توسعه تولید و صادرات در کشور و همچنین رونق اقتصادی را از جمله خواسته های اصلی خود از دولت در صورت برداشته شدن تحریم ها عنوان کرد و افزود: در طی سالهایی که کشور با تحریم های ظالمانه کشورهای غربی مواجه بوده است، توانسته ایم به پیشرفت ها و خودکفایی های بسیاری برسیم.

555

 

وی افزود: بزرگترین عامل مطرح شدن کشور در عرصه های جهانی تکیه به توان و تولیدات داخلی و رقابت با محصولات خارجی و کشورهای صنعتی می باشد.

این کارگر بخش صنعت همچنین خواستار توجه جدی مسئولان به رونق اقتصادی و تولید داخلی شد و اظهار داشت: در صورت به نتیجه نرسیدن بحث توافقات هسته ای و لغو تحریم ها، مسئولین و دولتمردان می بایست فاصله چشم گیر و موضع گیری صریح و شفاف در قالب فرامین رهبری معظم اتخاذ کنند.

با توجه به صحبت های مردم به نظر می رسد بیشتر انتظارات از دولت روحانی حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال است. مطابق با آماری که آقای رئیس جمهور ارائه داده اند در حال حاضر بیش از ۴۲ درصد جوانان تحصیل کرده ما بیکار هستند و دولت باید در این حوزه انرژی بیشتری را اختصاص دهد تا با ایجاد اشتغال عرصه تولید فعال شده و پویایی اقتصادی ایجاد شود. 

ضروری است اکنون که وعده رفع تحریم ها و به نتیجه رسیدن مذاکرات به سرانجام رسیده است دولت بر اساس شعارهای ابتدایی خود که اظهار می کرد با به نتیجه رسیدن مذاکرات همه مشکلات رفع خواهد شد، در حالی که برجام به سرانجام رسیده است برای کاهش تورم به شکل ملموس در جامعه و همچنین خروج از رکود اقدامات موثری را صورت دهد.

 

گزارش از : امید کوهی 

 

 

1
1