- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۷/۲۵

چه کسی مقصر نابودی تنها پارک جنگلی شهر میانه است؟!+ تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، پارک جنگلی در خروجی میانه به سمت تبریز قرار دارد و شامل شهر بازی، آلاچیق های مخصوص برای استراحت مسافران و مناظر زیبای طبیعی است.

این پارک که از ماه های گذشته با متوقف کردن خدمات تفریحی به مراجعین حال با مشکل از بین رفتن پوشش گیاهی و تخریب آلاچیق ها روبه رو است.

111

با توجه به مصوبات ماه های گذشته شورای اسلامی شهر میانه در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده تا اداره منابع طبیعی مجموعه پارک جنگلی را به شهرداری میانه واگذار و شهرداری محترم نسبت به تهیه طرح مربوطه براساس کتابچه طرح جنگلکاری و پارکهای جنگلی حداکثر ظرف یکماه اقدام تا در اسرع وقت نسبت به عقد قرارداد طبق قانون فیمابین شهرداری و منابع طبیعی اقدام لازمه را انجام دهد.

همینطور قرار شده بود تا جلسه بعدی در این رابطه با حضور مسئولین ذیربط اداره کل منابع طبیعی استان با مسئولین ذیربط شهرمان در محل فرمانداری شهرستان تشکیل و اقدام نهایی بعمل آید. که متاسفانه تا کنون شاهد خروجی از تصمیات حاصل نشده است.

222

 

در حالی که طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری میانه از تیر ماه ۹۴ موظف شده بود تا با تمام امکانات موجود با هماهنگی اداره منابع طبیعی اقدام جدی و عملی در پارک جنگلی معمول و نتیجه اقدامات معموله را به فرمانداری محترم و شورای اسلامی شهر اعلام دارد.

اما متاسفانه همانطور که تصاویر گویاست نه تنها وضعیت پارگ جنگلی بهبود نیافته بلکه در سایه نبود نظارت با چرای بی رویه گوسفندان اندک پوشش گیاهی این به پارک در حال نابودی است.

1
1