- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۴/۰۷/۲۰

حقی: گروه های نمایشی شهرستان تا 26 مهرماه ثبت نام کنند

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه  در گفتگو با قافلان با اعلام این خبر گفت:  کلیه گروههای نمایشی فعال شهرستان می توانند برای ثبت گروه خود از طریق سایت  www.esteghrar.ir اقدام کنند. وی افزود:  طبق آئین‌نامه جدید، گروه‌های نمایشی ثبت‌نام اولیه گروه‌های متقاضی به صورت مجازی در سامانه ثبت گروه های نمایشی انجام خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه کلیه فرم های مورد نیاز از طریق سایت در اختیار گروهها قرار می‌گیرد گفت: سرپرستان گروه های نمایشی میتوانند با ثبت نام اینترنتی، عضویت خود را به دفتر استقرار گروههای نمایشی اعلام کنند.

حقی با بیان اینکه پرونده‌های ارسالی در مرکز استان توسط یک شورا بررسی و در صورت احراز شرایط، دریافت پروانه فعالیت تایید و به تهران ارسال می شود. اظهار داشت: در  آیین‌نامه جدید شرایط تأسیس گروه‌ها بر اساس تعداد هسته مرکزی و پیوسته گروه در سه دسته الف- ب - ج تعریف و طبقه بندی شده است.

وی ادامه داد: گروه‌های تئاتر در شهرستان می توانند تا 26 مهرماه سال‌جاری از طریق سامانهwww.esteghrar.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه گروه نمایشی خود اقدام کنند و پس از انجام ثبت نام، پرینت ثبت نام به همراه مدارک و مستندات تایید شده از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به معاونت هنری اداره کل ارسال نمایند.ضمناً اینکه تأیید ثبت نام اینترنتی به هیچ وجه به معنای ثبت و صدور پروانه فعالیت برای گروه متقاضی نیست و صرفاً به عنوان پیش ثبت نام لحاظ می شود.