- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر مهندس حسینی تاریخ: ۹۴/۰۷/۱۹

متن سخنان مهندس حسینی نماینده مردم میانه در صحن مجلس درموافقت با برجام

بسم اله الرحمن الرحیم
 

با درود به ارواح طیبه جان باختگان منا و درود به روح پاک سردارسرافراز،رزمنده صمیمی و قدیمی  شهید همدانی ؛     بنده بعنوان یک عنصر وفادار به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و پایبند به آرمانهای ملت فهیم و رشید ایران، از همکاران عزیز میخواهم که نسبت به موضوع  برجام و مسئله توافق هسته ای نگاه یک بعدی و بخشی نگر نداشته باشند و به این قضیه از تمام جوانب و زوایا بنگرند، مبادا بدون در نظر گرفتن واقعیتها ، فقط در پی تحقق آرمانها و ایده آلها باشیم،ما باید در مواجهه با مسائل و مشکلات داخلی و خارجی، هم آرمانها را مد نظر داشته باشیم وهم واقعیتهارا، یعنی یک آرمانگرای واقع بین باشیم! با این مقدمه بنده معتقدم مجلس محترم لازم است کلیات این طرح را بنا بدلایل ذیل تایید نماید وسپس برای رفع هر نوع نگرانی احتمالی و سوء استفاده هایی که ممکن است در روند اجرای برجام بعمل آید،یک چهارچوبهایی را برای دولت و دستگاه دیپلماسی تعیین وتصویب بکند.
1- چون هدف اصلی از مذاکره و توافق با 1+5 لغو تحریمهای ظالمانه و ضدانسانی است، اگر تایید برجام واجرای آن مارا به این مقصود میرساند چرا آنرا رد کنیم؟       
 2- این توافق وبرجام، حاصل دوسال وبه عبارتی 12 سال تلاش ومذاکره نفسگیر و طاقت فرسا خصوصا در سالها و ماههای اخیر بوده است و برادران مومن و دلسوز شما در وزارت امور خارجه زحمات زیادی برای آن کشیده اند. درست است که به قول دکتر ظریف ما به آنچه میخواستیم نرسیدیم اما به آنچه توانستیم رسیدیم.       
3- پر واضح است که  مذاکره ، فرمول و قاعده خاص خودش را دارد ، هریک ازطرفینِ مذاکره بدنبال برد وکسب بیشترین امتیاز است، اما بهترین نتیجه یک مذاکره خوب، برد- برد است، نتیجه ای که هردو طرف را خشنود کند.درعین اینکه  هردو ممکن است کم وبیش نارضایتی و دغدغه هایی هم داشته باشند، به قول آقای ریئس جمهور؛ ما به طرف مقابل، گل زدیم وگل خوردیم، واین خاصیت مذاکره و به عبارتی انعطاف هوشمندانه و به فرمایش رهبری؛ نرمش قهرمانانه است.

        
4- بعضی از دوستان چنان در برابر برجام جبهه میگیرند و به رد وانکار آن میپردازند که گویی ما راههای متنوع و کم هزینه تری در تعاملات بین المللی داریم؟! در صورتیکه چنین نیست. انگاربا مشکلات وتنگناهای داخلی وخارجی و محدودیتهای کمرشکن مواجه نیستیم. دوستان عزیز اگر برای برداشته شدن تمام تحریمها و خنثی گشتن  شیطنتها وکوششهای ایران هراسانه دشمنان مستکبر، راه حل دیگری که قابل عمل باشد دارند،  ارائه فرمایند.      
5-  از آنجاکه ما نماینده ملت هستیم، باید منعکس کننده نظر و خواست اکثریت ملت باشیم، درحال حاضرقاطبه مردم فهیم،غیور وصبور ایران با لحاظ کردن همه مسائل و مشکلات و درک شرایط داخلی و بین المللی ، تنش زدایی و تعامل مثبت و سودمند را از ما خواستارند. مطمئن باشید ملت رشید ایران اگر ببینند قدرتها و دولتهای طرف مقابل ما، به اعتماد و حسن نیت دولت ومردم ایران پاسخ درخور و شایسته نمیدهند،قطعا اتحاد و ایستادگی بیشتری نشان خواهند داد .بنابراین ما نمایندگان ملت به کلیات این طرح رأی مثبت می دهیم.

والسلام و علیکم و رحمة الله و برکاته

1
1