- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۷/۱۹

توهین عضو شورای شهر میانه به خبرنگاران و اصحاب رسانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، شامگاه امروز شنبه ۱۸ مهر ماه در حالی که چهارمین جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر میانه تشکیل جلسه داد، که پیش از این ۴ عضو این شورا غایب بزرگ این جلسات به شمار می رفتند.

غیبت حافظه شیخ الاسلامی – بهمن نعمت زاده – اسلام صدری و اقبال محمد حسینی از ترکیب ۹ نفره شورا در حالی تبدیل به تیر یک رسانه های مردمی شهرستان میانه شده بودکه شواهد و مستندات بیانگر این موضوع بود که غیبت این اعضاء از  تاریخ ۱۲ شهریورماه و تعطیلی ۴۱ روزه امور شورا و عدم برگزاری جلسه انتخاب هیئت رئیسه تا به امروز کاملاً خلاف قانون و وظایف ذاتی شوراها بوده است.

شیخ الاسلامی رئیس سابق شورای شهر میانه که ریاست جلسه را بر عهده داشت با توجیه غیبت های چهار عضو شورای شهر، توپ را به زمین فرمانداری انداخت و مدعی شد که دخالت فرمانداری باعث اعتراض ۴ عضو شورای شهر بوده که به همین دلیل به نشانه اعتراض جلسات را تحریم کردیم.

وی با لحنی تند خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در این جلسه گفت: آنچه که در این مدت در رسانه ها نوشته شد، عقده گشایی و تراوشات ذهنی یک عده بود که اصحاب رسانه را ابزار خود قرار دادند.

شیخ الاسلامی در ادامه با سرپوش گذاشتن  بر علت واقعی غیبت خود و ۳ عضو دیگر با فرار روبه جلو مدعی شد برداشت خبرنگاران از این قضیه یک سویه و غلط بوده است.

نعمت زاده عضو دیگر شورای شهر میانه نیز در صحبت های متناقض با حافظه شیخ الاسلامی دلایل دیگری برای غیبت خود عنوان کرد، وی دخالت عوامل بیرونی شورا و همچنین عدم آشنایی فرماندار و مدیر کل امور شوراها با قوانین شورا را دلیل بی نظمی ها اخیر دانسته و در حضور معاون عمرانی فرماندار گفت: شخص آقای فرمانداری اطلاعی از قوانین مربوط به شورا ندارد که باعث تاسف است.

در حالی رای گیری از اعضا انجام و احد یوسفی به عنوان رئیس و افضل حسینخانی به عنوان نائب رئیس و همچنین حیدر رجبی و مجید میعاد به ترتیب به عنوان منشی و خزانه دار سومین سال فعالیت شورای دور چهارم شهر میانه انتخاب شدند و جلسه به پایان رسید، در انتها در حالی ۴ عضو شورای شهر قصد داشتند جلسه را ترک کنند،  سوالات و درخواست خبرنگارن مبنی بر پاسخگویی به علت عدم حضور آنها در جلسات و معلق گذاشتن امور شورا در طی این مدت، این افراد برای لحظاتی در صحن شورا نگه داشت.

پدرام نائبی خبرنگار نشریه ملت و امت در حالی که خطاب به حافظه شیخ الاسلامی در حال طرح سوالاتی از وی بود، بصورت ناگهانی با واکنش اقبال محمد حسینی مواجه شد که وی را مزدور نماینده شهر خطاب و با لحنی تند گفت: شما صلاحیت حضور در این جلسه را ندارید.

قادر حسن زاده – امید کوهی – شهاب نونهال – داوود رضالو و محمد زینالی خبرنگاران و مدیر مسئولان پایگاه های خبری شهرستان حاضر در جلسه که با برخورد ناشایست این عضو شورا با یک خبرنگار و فعال رسانه ای مواجه شدند به نشانه اعتراض با طرح سوالاتی از این ۴ عضو خواستار شفاف سازی و پاسخگویی آنها در قبال افکار عمومی و توهین به جامعه خبری شهرستان میانه شدند.

این جلسه در حالی پایان یافت که تنش و درگیری های لفظی در راهروهای شورای شهر ادامه داشت.

مستندات و فیلم های این جلسه درصورت نیاز در پایگاه های خبری میانا منشتر خواهد شد.

 

نگارنده: امید کوهی

1
1