- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۴/۰۶/۳۱

میانه، مهد مردان نامدار و دیار دلاوران مردم دار /رساله ای در رثای پهلوان زنده یاد یوسف مجیری(دکتر حافظ شورچی)

میانه، مهد مردان نامدار و دیار دلاوران مردم دار /رساله ای در رثای پهلوان زنده یاد یوسف مجیری(دکتر حافظ شورچی)

صبح گاه روز یکشنبه ۲۹ شهریور ماه سال ۹۴ قهرمان ارزنده کشتی شهرمان اقای یوسف مجیری عنوان دار مسابقات آسیایی جوانان در پی عارضه بیماری سرطان دعوت حق را لبیک گفت و مردم و جامعه ورزش شهر را داغدیده فراق خود کرد.
به مناسبت در گذشت شادروان یوسف مجیری مربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ، یادداشتی از دکتر شورچی رئیس سالیان نه چندان دور هیات کشتی شهرستان میانه با عنوان « میانه، مهد مردان نامدار و دیار دلاوران مردم دار» در گرامیداشت یاد این دلاور تازه سفر کرده منتشر می گردد.
لازم به ذکر است دکتر شورچی در سال های ۱۳۶۵-۱۳۷۹ دوران شروع، تبلور و اوج گیری فعالیت ورزشی قهرمان یوسف مجیری و سایر نامداران این رشته ریاست هیات کشتی شهرستان میانه را بر عهده داشت.
” عصر روز پنجشنبه بیست و ششم شهریور ماه در بیمارستان خاتم الأنبیاء میانه ، بهمراه چند تن از دوستان قدیمی بر بالینش حضور یافتیم . تا چشمش به من افتاد اشک در چشمانش حلقه زد علی رغم ضعف جسمی ، با روحیه بسیار خوب خاطره ای خوش از دوران شروع به فعالیت اش در کشتی تعریف کرد و گفت اگر امروز مردم قدرشناس شهرمان مرا مورد لطف و محبت قرار میدهند نشانگر ارزشمندی قهرمانان ورزشی و قدرشناسی مردم است و اینک من مدیون مردم حق شناس هستم . با حرفهای یوسف ، یاد دوران نوجوانی اش افتادم . بچه پر جنب و جوشی که بر روی تشک کشتی آرام و قرار نداشت . فنون کشتی فرنگی را بزودی فرا گرفت و در مسابقات نوجوانان استان مقام اول را کسب کرد . فیزیک مناسب بدنی و روحیه مبارزه جویی اش آینده ای روشن در ورزش کشتی برای این جوان برازنده نوید می داد . بزودی راه پیشرفت در مسیر قهرمانی در مسابقات مختلف استانی و کشوری و آسیابی را پیمود و در کنار سایر دلاور مردان کشتی فرنگی ایران صاحب جایگاه واعتبار شد . در ادامه فعالیت ورزشی در حوزه مربیگری نیز مربی موفقی بود و ضمن انتقال تجربیات خود به کشتی گیران میانه ، به مربیگری تیم ملی نوجوانان نیز رسید. اما افسوس که بیماری امان این پهلوان را برید و ورزش میانه را از خدمات وی محروم ساخت و در اوج محبوبیت مردمی و شایستگی ورزشی و نشاط جوانی اجل مهلت نداد و در صبحگاه بیست و نهم شهریور جان به جان آفرین تسلیم کرد . چیزی که یوسف را چون دیگر قهرمانان ورزشی محبوب کرده بود روحیه مردمداری و فتوت وی بود . با همه گرم و صمیمی بود . روحیه پهلوانی اش را همه کسانیکه با وی انس داشتند اذعان میکنند . اینجانب به نوبه خود ، بعنوان کسیکه چهارده سال افتخار خدمتگزاری به قهرمانان کشتی میانه را داشتم از صمیم قلب از همه کسانیکه در دوران بیماری یوسف ، در کنارش بودند و زحمات زیادی متحمل شدند بویژه خانواده محترم و دوستان ایشان تشکر و قدردانی می کنم و برای روح آنمرحوم طلب مغفرت و برای همه بازماندگان بویژه همسر دلسوز، فرزند نازنین ، پدر و مادر مهربان ایشان ، جامعه ورزش و مردم قدرشناس شهرستان میانه تسلیت عرض نموده و از درگاه احدیت صبر جمیل برای داغداران آن عزیز سفر کرده مسئلت می نمایم . جا دارد از زحمات بی منت مربیان این پهلوان، زنده یاد نصرت اله سریری ، شادروان اسلام پزشکی ، شادروان پهلوان مسعود قدیمی ، جعفر سالکی ، خیرالله راسخی و جمشید سرچمی نیز صمیمانه تشکر و قدردانی بعمل آوریم ”
 حافظ شورچی ۱۳۹۴/۰۶/۲۹

photo_2015-09-20_14-50-35-300x225

نفر سمت راست زنده یاد یوسف مجیری ۱۳۷۴

photo_2015-09-20_14-51-08-300x225

نفر سوم نشسته از چپ زنده یاد یوسف مجیری ۱۳۷۴

 

1
1