- ارسال کننده: مرتضی رشیدی تاریخ: ۹۴/۰۶/۲۶

استفاده از تجربیات شهردار میانه

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند گفت: تعامل مطلوب شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی پیشرفت و توسعه بیش از پیش شهرهای استان را موجب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست هم اندیشی شهرداران آذربایجان شرقی صبح سه شنبه به میزبانی شهرداری مرند و با حضور کارشناسان استانداری و شهرداران شهرهای استان برگزار شد و مسایل و موضوعات مرتبط با این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تعامل شهرداری ها و شوراهای شهر، بحث تکریم شهروندان در مراجعه به شهرداری ها، افزایش علم مدیریت شهری نزد شهرداران، راهکارهای ایجاد درآمدهای پایدار برای مجموعه های شهرداری استان و نقد درون سازمانی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که شرکت کنندگان در آن همگی بر لزوم تداوم چنین نشست هایی با هدف دستیابی به مجموعه ای منظم در میان شهرداران استان اذعان داشتند.

تعامل گرایی مهمترین ویژگی شهرداری ها

بر همین اساس معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند در این جلسه با اشاره به نقش شهرداران در توسعه کشور گفت: تمامی شهرداران نقش بی بدیلی در عمران و آبادانی شهرها دارند و شهرداری ها علی رغم اینکه یک نهاد غیر دولتی هستند اما عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را این شهرداری ها به منصه ظهور می رسانند.

تقی کرمی با بیان اینکه عملکرد شهرداری ها در دید کارگزاران نظام و مردم است، افزود : اگر شهرداری ها فقط یک روز خدمات مطلوبی ارائه ندهند این امر را به پای نظام نوشته می شود.

 وی تعامل ما بین اعضای شورای اسلامی شهر ها و شهرداری ها را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر تعامل بین شهرداری وشورای اسلامی شهر باشد این امر باعث پیشرفت شهرهای استان می شود و می توان به پیشرفت وتوسعه بیش از پیش این مناطق امیدوار بود.

کرمی در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری از زمینه ها نقش شهرداران و حضور آنها به عینه مشاهده می شود، گفت : امروز شهرداری ها در تمامی زمینه ها بخصوص عمران، فرهنگ، ورزش، بهداشت و درمان نقش بسزایی را ایفا می کنند .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در ادامه تعامل گرایی را مهمترین ویژگی شهرداری ها عنوان و تصریح کرد: شهرداری ها باید تعامل با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که عمده منابع درآمدی آنها از طریق همین تعاملات تامین می شود .

کرمی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر لزوم بروز شدن علم و آگاهی شهرداران گفت : شهرداری علم است و هر کسی که علم آن را نداشته باشد، در انجام وظایف این حوزه موفق نخواهد شد و شهرداران باید هنر مردم داری و جذب منابع و تعامل با شورای اسلامی را داشته باشند .

بار تمامی فعالیت های عمرانی و خدماتی بر دوش شهرداری هاست

شهردار مرند و نماینده شهرداران آذربایجان شرقی در این نشست هم اندیشی نیز با اشاره به حساسیت و دشواری وظایف مدیران شهری اظهار داشت: امروز تمامی فعالیت های شهری اعم از عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی بر دوش شهرداری هاست .

سید رضا هاشمی با بیان اینکه شهرداران آذربایجان شرقی یک مجموعه با انگیزه و عاشق خدمت به مردم است، افزود: برای انتقال تجربیات و دستیابی به مدیریت ایده آل شهری باید نشست های هم اندیشی از این دست ادامه یابد تا با تعامل بیش از پیش شهرداران استان، زمینه های دستیابی به این اهداف فراهم شود.

وی در ادامه گفت: نشست های هم اندیشی بین شهرداران استان باعث می شود این مجموعه به نقطه ای برسد که راهکارهای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها مشخص شود چرا که اگر درآمد پایدار وجود نداشته باشد در آینده شهرداری ها با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد .

شهردار مرند و نماینده شهرداران آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به اینکه باید در قالب اتاق فکر از نقطه نظرات رسانه ها، اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی بهره گرفته شود، خاطر نشان کرد: اتاق فکر شهرداری ها می‌تواند بهترین مشاور و محرک توسعه شهرها باشد.

هاشمی در پایان به لزوم توجه شهرداران به هم اندیشی در داخل مجموعه های تحت مدیریت خود تاکید و تصریح کرد: بجای اینکه دیگران ما را نقد کنند ابتدا باید در داخل مجموعه شهرداری کارگروهی تشکیل شود که طی آن نشست های هم اندیشی برای رفع نقاط ضعف درون سازمانی صورت پذیرد چرا که این روند منجر به ایجاد سازمانی زنده و پویا می شود

این مطالب را جناب آقای یزدانی در صدای میانه زحمت کشیده گذاشته اند که در این مورد مطالبی را گذاشتم که چون به دلیل سانسور در صدای میانه آقایان نائبی و یزدانی حتما بخاطر اینکه آقایان ناراحت نشوند مطالب من را انتشار ندادند بخاطر همین در اینجا نظر خود را بیان می کنم
متاسف از اینم که شهرداران استان چرا شهردار محترم میانه را به نمایندگی خود انتخاب نکرده اند تا از تجربیات ایشان در مدیریت شهری استفاده کنند و کارهای که ایشان درحل مشکلات و پیشرفت شهر انجام داده اند استفاده کنند تا آنها هم شهر های خود را مثل میانه آباد کنند انشاالله نشست بعدی در میانه باشد و یک پیشنهاد هم به دولت محترم نشست شهرداری های کل کشور و چندین شهردار را از کشورهای مثل ژاپن کره امارات انگلستان و .... دعوت کنند تا جناب شهردار طرح های که در آن موفق بوده اند بیان کنند و مهمانان از طرح ها بازدید و از تجربیاتش استفاده کنند حیف است این تجربیات همینطوری رها شود حالا نظر شما در این مورد چیست
با تشکر

1
1