- ارسال کننده: مرتضی رشیدی تاریخ: ۹۴/۰۶/۲۵

جناب آقای دکتر مددی اقدامات شما در مورد کارخانه بازیافت ( کمپوست ) چی شد

باسلام خدمت همه دوستان و همشهریان 

اطلاعیه از قافلان نیوز

شرکت گسترتنظیف ایرانیان با مساعدت و همکاری شهرداری میانه برای جمع آوری پسماندهای خشک شهری(ضایعات) اقدام به ساماندهی جمع آوری کنندگان این پسماندها کرده و با شناسایی و ساماندهی این عزیزان امیدوار است جمع آوری و ساماندهی ضایعات خشک در سطح شهر به صورت سیستماتیک و اصولی صورت گیرد تا ضمن بازیافت این محصولات، محیطی شاداب و عاری از این زباله ها برای شهروندان فهیم میانه ای ایجاد شود.

رانندگان محترم شاغل در این حوزه برای ثبت نام و دریافت کد مخصوص شناسایی، آرم شرکت، بنر اطلاع رسانی و لباس مخصوص از تاریخ 17 مرداد لغایت 30 مرداد به آدرس های زیر مراجعه نمایند.

محل شماره یک: ساختمان شهرداری میانه –سرکار خانم روشنی

محل شماره دو: تازه کند پایین- نرسیده به هنرستان غفور رئیسی، پارک موتوری شهرداری، ساختمان نمایندگی میراث فرهنگی

یادش بخیر چند سال پیش کنار پل حصار تابلوی بود در مورد کارخانه کمپوست و تامین اعتبار ان ولی چند سال است دیگر خبری نیست هینطور جناب آقای دکتر مددی هم در سال 92 جلسه ای با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان که اهمیت این کارخانه را بیان نموده اند که در صدای میانه انتشار یافت راه اندازی کارخانه کمپوست معضل زباله را به فرصت تبدیل می کند
ارسال شده در شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۶ توسط خبر رسان
کد خبر: 11493 / بازدید: 219 / دیدگاه: 0راه اندازی کارخانه کمپوست معضل زباله را به فرصت تبدیل می کند
[راه اندازی کارخانه کمپوست معضل زباله را به فرصت تبدیل می کند]
میانه، تبریز  نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی کارخانه کمپوست در این شهرستان موضوع زباله که معضلی برای جامعه است به فرصت و ثروت تبدیل می شود.محمدعلی مددی روز شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند اینشهرستان ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از ثمرات ایجاد کارخانه کمپوست دانست و گفت: سرمایه گذارانی حاضر به فعالیت در این زمینه هستند که امیدواریم با تلاش مسوولان مشکلات مردم در این زمینه حل شود.
وی خواستار نصب ایستگاه بخش آلودگی و ایجاد شهرک های دامپروری در روستاهای بزرگ جهت سالم ماندن محیط زیست و توسعه بخش کشاورزی و دامی شد.
مددی از عوامل محیط زیست خواست در جمع آوری حیوانات وحشی از جمله گرازها که به صورت دسته جمعی به محصولات کشاورزان آسیب می رسانند، تلاش نمایند.مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: باید تمام نسل های حال و آینده از منابع موجود بهره کافی را ببرند.
بیوک رییسی اظهار کرد: در حوزه محیط زیست از کارگروه مدیریت پسماندها انتظار داریم از تمام توان شهرستان و استان بهره بگیرند زیرا محیط زیست به تنهایی پاسخگوی نیازها نیست.
وی به تولید روزانه یک هزار و 200 تن زباله در سطح استان اشاره کرد و گفت: آخرین روشها را برای دفن زباله انجام داده ایم اما برای تسریع در این زمینه تا پایان سال جاری باید بخش خصوصی را در این کار مشارکت دهیم.مدیر کل محیط زیست استان حل معضلات زیست محیطی را لازمه حماسه دانست و گفت: سیاست های دولت در حراست از محیط زیست همراه بودن سازمان ها و تمام دستگاه های دولتی در کنار ملت است.
که متاسفانه هیچ اقدامی در این مورد نشده همانطور که در جریان هستید بازیافت به آماده‌سازی مواد برای بهره بری دوباره گفته می‌شود. موادی که معمولاً بازیافت پذیر می‌باشند عبارتند از آهن آلات، قراضه آهن، پلاستیک، شیشه، کاغذ، مقوا، برخی مواد شیمیایی و آشغال که به کود کمپوست تبدیل می‌شود.
بازیافت از هرز رفتن منابع سودمند و سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند و مصرف مواد خام و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. با این کار، تولید گازهای گلخانه‌ای نیز کاهش می‌یابد. بازیافت مهم‌ترین مفهوم و یافتار در مدیریت پسماند است.حال منطقه ما که به دلیل وسعت و جمعیت بیشتر از نظر تولید پسماند در رده بالا قرار دارد و شهرداری برای از بین بردن آن همیشه با مشکل روبرو است  و محل دفع پسماندها به علت قرار گرفتن در نقطه ای از شهر باعث  آلودگی هوا شده شهروندان عزیز همیشه در خطر هستند که با افتتاح کارخانه کمپوست از هر نظر این مشکل حل  و درامد زای هم برای شهرداری به دلیل کشاورزی بودن منطقه برای استفاده از کود کمپوست می باشد ولی متاسفانه این طرح هم مثل طرح های دیگر به فراموشی سپرده شده و هیچ اقدامی در مورد آن به عمل نیامده حالا این ساماندهی به چه درد می خورد اول آقایان باید کارخانه و زیر ساختارها رادرست کنند بعد برای سامان دهی آن طرح آمده کنند الان در اکثر شهر ها این کارخانه افتتاح شده و متاسفانه در شهر مان اعتبارش تامین شد  ولی مثل طرح های دیگر معلوم نشد کجا خرج و  چه بلائی به سرش آمد

جناب آقای دکتر مددی لطفا پاسخ دهید
باتشکر

1
1