- ارسال کننده: مرتضی رشیدی تاریخ: ۹۴/۰۶/۲۴

سخنگوی کمیسیون اقتصاد اظهارات دکتر مددی را تایید کرد

باسلام خدمت همه دوستان و همشهریان ببخشید این مطالب را اینجا می گذارم وقتی در سایت صدای میانه یا میانالی در مطالب آقایان نماینده نظر می گذاریم چون به مزاج آقایان خوش نمی آید تایید نمی کند ومجبور شده اینجا مطالب را بگذارم

محمد علی مددی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این خبر در گفتگو با آفتاب یزد در خصوص جزییات این تخلف مالی صورت گرفته در دولت قبل ، توضیح داد: ارزش کل پروژه احداث خط آهن ایران – ترکمنستان 700 میلیون دلار اعلام و شخصی به نام (الف – ر) به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب و مشغول فعالیت شده که پیمانکار مذکور چند شرکت دیگر را نیز به این پروژه وارد کرده است.
وی ادامه داد: براساس شواهد در سال 88 از سوی دولت وقت ، ساخت پروژه راه آهن مذکور به شرکت پارس انرژی ایران به مالکیت آقای (الف - ر) که اتفاقا سابقه و تخصص لازم را در این زمینه نیز نداشته واگذار شده است .
مددی توضیح داد: آقای ( الف – ر) تمام لوازم و ماشین آلات را به محل انجام پروژه منتقل و در این بین نیز 220 میلیون دلار دریافت کرده اما پس از مدتی بدون پرداخت طلب پیمانکاران ، درنهایت به کشور اتریش متواری شده و در حال حاضر نیز سایر پیمانکاران پروژه در بلاتکلیفی به سر می برند و سرمایه آنها نیردر معرض خطری جدی قرار گرفته است.
مددی با بیان اینکه " هم اکنون این پروژه عظیم ناقص و نیمه کاره رها شده است"، گفت: مقامات ترکمنستان نیز به این اتفاق رخ داده واکنش نشان داده اند که این مسئله به وجهه ایران در عرصه همکاری های اقتصادی خارجی ضربه ای جبران ناپذیر وارد می کند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بانک توسعه اسلامی مبلغ 350 میلیون دلار را به عنوان وام به ترکمنستان اعطا کرده است، خاطرنشان کرد: همین مبلغ را نیز باید طرف ایرانی پرداخت می کرد که به دلیل عدم توانایی پیمانکاران در پرداخت آن، پروژه نیمه کاره مانده است.
نماینده مردم میانه با اشاره به سوابق اجرایی پیمانکار اصلی پروژه ( الف – ر) یادآور شد: این فرد در سال های گذشته دارای فعالیت های ناسالم اقتصادی بوده است و بر اساس شواهد نیز سابقه محکومیت در مراجع قضایی را نیز دارد اما عده ای با انکار سوء سابقه فرد مذکور او را وارد فعالیت های اقتصادی کردند.
وی ادامه داد: متاسفانه باز هم باید عنوان کرد که تخلف کلانی در دولت گذشته رخ داده و رقم این فساد بسیار بالا یعنی 220 میلیون دلار است .
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بروز چنین فسادهای کلانی را "فاجعه بار" دانست و افزود: چنین سوء استفاده هایی باعث خدشه دار شدن اعتماد ملی و آسیب به نظام جمهوری اسلامی می شود و در واقع باید گفت که چنین افرادی با بی مسئولیتی آبروی نظام را بازیچه خود قرار داده اند .
وی با تاکید بر اینکه افشای این فساد بزرگ باعث تعجب و شگفتی شده است، خاطرنشان کرد: ماجرای این فساد صورت گرفته برای اولین بار توسط بنده عنوان شد که اظهار تعجب بسیاری از همکاران و مسئولان را در پی داشت، اما در زمینه بررسی علل بروز چنین فساد مالی رخ داده و جمع آوری مدارک مستند بیشتر پیگیر خواهم بود.

با سلام خدمت آقای دکتر مددی و دوستان و هشهریان عزیز
جناب اقای دکتر شما که از سال 90 نماینده شهرستان میانه در مجلس هستید و عضو کمسیون طبق گفته های خودتان براساس شواهد در سال 88 از سوی دولت وقت ، ساخت پروژه راه آهن مذکور به شرکت پارس انرژی ایران به مالکیت آقای (الف - ر) که اتفاقا سابقه و تخصص لازم را در این زمینه نیز نداشته واگذار شده است خوب چرا شما در طی این چند سال از این فساد مالی افشا گری نکرده اید الان که در آستانه انتخابات هستید همچین کاری را انجام می دهید لطفا پاسخ بدهید با تشکر

1
1