- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۶/۲۱

اعتراضات اعضای تعاونی مسکن مهر میانه/ هیچ کس به داد این مردم نمی رسد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مجتمع ۳۸۰ واحدی مسکن مهر تعاونی ۸ صبا شهر میانه در حدود یکسالی است به علت اختلاف داخلی در ترکیب هیئت مدیره، متوقف شد و این مسئله سبب سرگردانی تعداد زیادی از خانوارهایی شد که چشم امید به خانه‌دار شدن از طریق مسکن مهر داشتند، شده است.

اختلافات بوجود آمده در حالی در مجامع قضایی در حال رسیدگی است که به گفته پیمان کاران این مجموعه مسکونی ساخت خانه های متقاضیان با پیشرفت ۷۵ درصدی روبه رو است و در صورت حل مشکلات پیش آمده می توان امید داشت که تا یکسال آینده کار تکمیل این واحد های مسکونی به اتمام برسد.

پیمانکار این مجموعه همچنین از آغاز کار ساخت و ساز شرکت فراسازان متین از سال ۹۲ در ساخت این واحد مسکونی مهر خبر داد و افزود: در حال حاضر مصالح ساختمانی مورد نیاز برای اتمام این مجموعه در اختیار است که با حل موارد اختلافی هیئت مدیره در کم ترین زمان شاهد اتمام ساخت و تحویل واحد های مسکن مهر به متقاضیان خواهیم بود.

اما حال سوال اینجاست که چرا اختلافات و سنگ اندازی و مشخص شدن ماهیت و وجاهت قانونی افراد برای در دست گرفتن امور اجرایی این مجموعه آنگونه که باید مشخص و اطلاع رسانی نشده و دستگاه های اجرایی متولی این امر در این خصوص سکوت اختیار کرده اند؟!

111

نمونه ای برای این سخنان جلسه مجمع عمومی برای انتخاب بازرس برای ترکیب جدید هیئت مدیره بود. صحبت ها و حاشیه های زیادی در طول چندین ساعت برگزاری این جلسه در محل مسجد امام رضا(ع) شهر میانه بود از جمله ممانعت از تهیه خبر توسط خبرنگاران و ترک و پاسخ ندادن به سوالات بیشمار مردم از سوی هیئت مدیره جدید، هر چند پایگاه خبری میانا در فرصت مناسب به این قضایا بصورت کامل پرداخت خواهد کرد، علی ایحال گزارشی کوتاه از صحبت ها و خواسته های اعضای این تعاونی را به اطلاع می رساند:

پیر زنی فرتوتی را میبینم که با قد خمیده و صدای گرفته  مات و مبهوت میپرسد، چی شد پسرم معلوم شد تکلیف ما چی میشه؟!

پسر جوانی کنار در  با همسر خود ایستاده، قیافه هر دو نگران است و باهم پچ پچ میکنند دختر جوان ناگهان صدایش را بلند میکند، دیدی گفتم  همه پولامون رو به باد میدی به خدا دیگه تحمل ندارم.

زن میان سالی با دوستش  در گوشه ای صحبت میکند: به خدا تمام طلا هام رو فروختم و کلی وام و قرض قوله گرفتم ، شوهرم همش بهم سر کوفت میزنه ، کارمون داره به جدایی میرسه… 

مرد میان سالی  با چند نفر  بحث میکند:پس یه مسئول تو این شهر نیست به داد ما برسه الان ۷ ساله مستاجرم  همه ی دار و ندارم رو ریختم به حساب تعاونی، هی این میاد و اون میره، میگن قبلی تخلف کرده این جدیده هم  2 ساله آجر رو آجر نذاشتن!!  بابا همه برا پر کردن جیبای خودشون اومدن کیه که رسیدگی کنه…

222

پیر مردی با عینک ته استکانی  هاج و واج می گوید: هیئت مدیره کی عوض شده چرا به ما اطلاع ندادند! مردی در جواب میگوید پدرم  رای گیری شد ولی چه رای گیری ! یارو  چند تا چند تا کاغذ رای  میگرفت میبرد پر میکرد.

 

 مردی دیگر میگوید: بابا اصلا مگه این جدیدا عضو تعاونی هستند  که عضو هیئت مدیره شدن  حالا میخوان برا ما دل بسوزونن . میگن برا خودشون حقوق بالا هم تعیین کردن!

 

مرد دیگری  در جواب میگوید: نخیر رای گیری خیلی هم قانونی بود اصلا باید بازرس هم از بین همین گروه باشه!

 

پیرمرد ته استکانی کم کم دادش در میاید: اخه پسر مگه میشه از خودشون باشه و به کارشون نظارت داشته باشه!!

 

پسر جوان جواب میدهد: نخیر پدرم قراره رای گیری کنند!

 

پیر مرد: آخه پس کی به ما خونه میدن !!

333

ساعت  11 می شود و رئیس هیئت مدیره  اعلام میکند به خاطر تکمیل نشدن حد نصاب رای گیری  برای انتخاب بازرس  موکول میشود به ۲۰ روز دیگر . مردم هاج و واج  انگار که دیگر تمام امیدهایشان نا امید شده.  دیگر هیچ حرفی نمی زنند و هیئت مدیره جلسه را ترک میکنند

 

مردی بلند داد میزند: به ما گفتن هیئت مدیره قبلی قیمت تمام شده  رو که ۳۰ میلیون بوده گرون اعلام کرده و اگر ما کار رو انجام بدیم خیلی ارزون تر براتون تموم میشه  همین جوری ما هم بهشون رای دادیم ولی  انگار الان میگن خیلی بالاتر از ۳۰  تموم میشه ! پس میذاشتین همین غلط رو قبلی ها می کردند دیگه چرا  کار رو ۲ ساله دیگه خوابوندید.

 

این تنها گوشه کوچکی از مشکلات مردمی  بود  که با هزار امید برای خانه دار شدن   به مسکن مهری اعتماد کردند که دولت مجری آن بود، حال مسئولین نیز دیگر به آن اهمیتی نمی دهند. مردم خودشان  هستند و خودشان، تنهای تنها بدون هیچ حامی و دلسوزی!

 

 

1
1