- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۴/۰۶/۲۱

واحد فولادی خصوصی با نام شرکت صنایع نورد کیان فولاد شهاب در میانه ایجاد می شود

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه از احداث کارخانه فولاد در زمینه  نورد لوله های نفت و گاز در میانه از سوی بخش خصوصی و توسعه میانرو در 2 فاز خبرداد.

حمید شکری  در پی حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور در تبریز در راستای امکان مساعدت و ارائه تسهیلات از طریق بانک صنعت و معدن به واحدهای تولیدی افزود: بنابر ضرورت، علی رغم دعوت نشدن فرمانداران استان  در این جلسه حضور یافتم تا مشکلات کلی صنعت و معدن در شهرستان میانه را با همراهی رییس اتاق صنعت و معدن میانه به گوش مسوولین کشوری و استانی برسانم.

وی مشکلات شعبه صنعت و معدن میانه از جمله تامین نیروی انسانی شعبه، درخواست برای اخذ تسهیلات ارزی به میزان 20 میلیون یورو و تسهیلات ریالی به میزان 200 میلیارد ریال  برای سرمایه گذار میانه ای بنام شهرام پورصفر،  که خواستار ایجاد کارخانه فولاد تحت عنوان شرکت صنایع نورد کیان فولاد شهاب میانه در زمینه نورد لوله های نفت و گاز است و درخواست برای اخذ تسهیلات در راستای توسعه میانرو و  راه اندازی خط تولیدی جدید در این شرکت را از مهمترین خواسته ها در راستای توسعه و اشتغالزایی شهرستان عنوان کرد. 

فرماندار ویژه میانه اضافه کرد: با اخذ تسهیلات لازم 50 میلیارد ریالی، شرکت میانرو در فاز اول و در سالنهای موجود به اجرای طرح هایی در راستای توسعه قطعه سازی خواهد پرداخت همچنین با اخذ تسهیلات 500 میلیارد ریالی برای فاز دوم نیز به احداث سالنی با خط جدید تولیدی اقدام خواهند نمود .

شکری با بیان اینکه درخواستهای نوشته شده شهرستان از سوی استان مورد موافقت قرار گرفت افزود: طی هفته آتی با مدیر بانک صنعت و معدن استان نیز در شهرستان میانه یا در تبریز برای تصویب نهایی درخواستهای شهرستان جلسه ای خواهیم داشت. 

وی  جذب سرمایه گذار برای بخش خصوصی در راستای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی، شناسایی، پیگیری و رفع مشکلات اداری و اجرایی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان،  تشویق مردم به انجام فعالیت های کار آفرینی و اشتغالزایی،  اقدام در جهت جبران عقب ماندگی های زیرساختی برای توسعه، رونق اقتصادی و افزایش اشتغالزایی درمنطقه خواند.

گفتنی است محمدعلی مددی نماینده مردم میانه نیز در جلسه مذکور از افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور برای تصویب و نهایی نمودن تسهیلات 60 میلیارد ریالی کارخانه تولید آب میوه آقای طالبی که سبب اشتغالزایی در شهرستان است تقدیر و تشکر نمود.     

 

1
1