- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۶/۱۹

علیرضا آریامنش با رای قاطع مجمع عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان استان شد

همایش مدیران و فعالان مستقل اصلاح‌طلب استان آذربایجان شرقی همراه با انتخابات شورای راهبردی اصلاح‌طلبان این استان روز دوشنبه مورخ 16 شهریورماه 1394 در سالن اجتماعات اداره استاندارد تبریز برگزار شد.

دراین همایش عباس دوزدوزانی نخستین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیرپیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت شهید رجائی، مرتضی حاجی وزیر تعاون و آموزش و پرورش دولت اصلاحات( از مسئولین اصلی تشکیلات سراسری اصلاح طلبان) ، دکتر صادق بناب سرپرست وزارت راه و ترابری دولت اصلاحات، دکتر محمد علی سبحان اللهی استاندار اسبق آذربایجانشرقی، میر علی اشرف عبداله پوری حسینی رییس ستاد دکتر روحانی در آذربایجان شرقی و معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان خصوصی سازی ، میر طاهر موسوی نماینده اصلاح طلب دوره ششم مردم تبریز (رابطین تشکیلات سراسری اصلاح طلبان استان) و دکتر شکور اکبر نژاد نماینده اصلاح طلب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در ادوار مجلس ، سردار مهندس حاج مصطفی مولوی جانشین سابق لشکر عاشورا ، قائم مقام ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان و مسئول ستاد اجرایی همایش ، آقای مهندس چیت چیان و جمعی از فعالین اصلاح طلب و اعضای ستادهای دکتر روحانی در استان و احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب آذربایجان شرقی حضور داشتند.

هیئت رئیسه برگزاری جلسه آقایان دکتر سبحان اللهی ، دکتر صادق بناب و سردار باقرزاده و مسعود حسابگر بودند.

شورای انتخابات راهبردی اصلاح‌طلبان استان آذربایجان شرقی با هدف دستیابی به وحدت رویه، تدوین استراتژی‌ها و تهیه لیست واحد کاندیداهای اصلاح‌طلب در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شکل گرفته و از ترکیب نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب، مدیران و فعالان مستقل اصلاح‌طلب و نمایندگان اصلاح‌طلب ادوار مجلس تشکیل خواهد شد.

در این  همایش، 550 نفر برای حضور در انتخابات شورای راهبردی استان پذیرش شدند که از این تعداد، 440 نفر آرای خود را به صندوق اخذ رای انداختند.

انتخابات تعیین اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان استان از میان 80 نامزد برگزار و در پایان مهندس علیرضا آریامنش رئیس ستاد دکتر روحانی در شهرستان میانه بالاترین رای حاضرین را در حوزه شهرستانها  از آن خود نمود. وی در مجموع کلیه آرای 21 نفر برگزیده در کل حوزه ها ، جزو 7 نفر اول حایز اکثریت آرا گردید.

 پس از چهار ساعت شمارش آرا ، نتیجه انتخابات تعیین اعضای شورای مشورتی و راهبردی اصلاح طلبان  استان در اولین ساعات بامداد روز سه‌شنبه مشخص شد: علیرضا آریامنش، محسن رحیمیان و تورج اسماعیل‌زاده از شهرستان‌ها ، ناصر خدایاری از روحانیت، قره‌باغی از ایثارگران، سرمست از اساتید دانشگاه، خاطره کلیبری از فرهنگیان، روح‌الله رحیم‌پور از جوانان، نیکوخصلت از ورزشکاران، پویا امجدی از هنرمندان، اسدلو از مهندسان، احمد علیزاده از پزشکان، حسین رحیمیان از اصحاب رسانه، مرزوقی از وکلای دادگستری، بانان از کشاورزان، تاری از بازنشستگان، نصرت شاهدی و سید غفار حسینی از مدیران، نیک و پوراظهری از فعالین اقتصادی و حمیده بردباری از بانوان توانستند بیشترین آرا را از آن خود کنند.

عباس دوزدوزانی اولین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده دوره اول، دوم و سوم مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین سخنران این مراسم تلاش در راستای اصلاح و رفع مشکلات موجود در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی را یکی از مهم ترین تکالیف اصلاح‌طلبان دانست و افزود: همه بدانیم که باید با توجه به تکلیفی که داریم و با در نظر داشتن مسائل اخروی در این راستا گام برداریم.

وی با بیان این‌که «از صدر اسلام تاکنون، انقلابی همانند انقلاب اسلامی مردم ایران در کل جهان رخ نداده است» ، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و اهداف متعددی برای این انقلاب طرح شده است، ولی باید در طول گذشت بیش از 35 سال از این انقلاب، به بخش زیادی از اهداف و آرمان‌های خود دست می‌یافتیم. آیا به این آرمان‌ها دست پیدا کرده‌ایم؟

وی «اصولگرایی واقعی و به دور از تعصب و وابستگی صرف جناحی» را از مهم‌ترین زمینه‌های لازم برای اصلاح‌طلبی دانست و اظهار کرد: اصولگرای واقعی نیز باید با توجه به همان اصول، اصلاحات را سرلوحه اهداف خود قرار دهد .اصلاح‌طلبی یک حق است و هیچ جامعه‌ای مستغنی از وجود اصلاحات نیست.

وی تاکید کرد: همه با هم باید اصولی را سرلوحه اهداف سیاسی و اجتماعی خود قرار دهیم که زمینه اصلاح جامعه بیش از پیش فراهم شود.

وی از تمامی تشکل‌ها و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالگرایان خواست تا پاکدستی، پاک‌نظری و همدلی و همزبانی را چاشنی فعالیت‌های سیاسی خود قرار دهند تا «در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، مردم جمهوری اسلامی، شاهد پیروزی تفکر اصلاحات همانند 24 خرداد 92 باشند»

مرتضی حاجی وزیر اسبق آموزش و پرورش دومین سخنران برنامه بود. حاجی در ابتدای سخنانش گفت : هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی ، رسیدن به نقطه عطف بسیار مهم و بزرگی است تا مجلسی همدل و همگام با دولتی تشکیل شود که مردم آن را پس از چندین سال، به زحمت برگزیده و آن را بر سر کار قرار دادند تا بتواند چالش‌های پیش روی دولت را در تمامی عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روابط بین‌الملل مدیریت کرده و هماهنگی بین دو قوه مجریه و مقننه را افزاش دهد.

وی تصریح کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که حاکی از وجود رکود تورمی در جامعه است، مساله‌ای نیست که بتوان به راحتی آن را حل کرد بلکه این مهم نیز نیازمند افزایش هماهنگی بین قوای مجریه و مقننه است. مشکل پیچیده ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و برای مردمی که به کم قانع‌اند، برای همه؛ هم برای اصلاح‌طلب‌ها و حتی برای غیر اصلاح‌طلب‌ها به جز آن‌هایی که اهداف خاص دارند زجرآور است. دولت در یک فضای ناهماهنگ نمی‌تواند این مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 ادامه داد: کار بسیار بزرگ و ارزشمندی توسط تیم مذاکره کننده هسته‌ای در تعامل با دنیا انجام شد و تا آن‌جایی پیش رفت که امید به حل مسائل و مشکلات موجود را در همه مردم ایجاد کرد. این موفقیت و آرامش، محدود به کشور ما نیست بلکه تعدادی از کشورها و مردمان آن‌ها در سال‌های گذشته از مسائلی رنج می‌بردند ولی هم‌اکنون به یک آرامش نسبی دست یافته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اگر هر کسی راه خود را برود برنامه‌های دولت پیش نخواهد رفت، مشکلات موجود کشور رفع نخواهد شد و روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها بر مبنای عزت پیش نخواهد رفت.

وی تلاش برای رسیدن کامل به اجماع را یکی از مهم‌ترین اصول و اولویت‌های اصلاح‌طلبان دانست و گفت: باید در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان نشان دهند که مصداق بارز «همه با هم و نه همه با من» هستند. همه با هم بودن در شرایطی که همه ما به دنبال تحقق صددرصدی خواسته‌های خودمان باشیم تحقق پیدا نخواهد کرد، ولی اگر همه با هم باشیم باید تمام توان خود را برای رسیدن به اجماع و نقطه مشترک به کار گیریم و آنگاه می‌توانیم آرمان‌های اصلاح‌طلبی را یکی پس از دیگری محقق سازیم.

وی با اشاره به استعفای عارف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 به نفع روحانی ادامه داد: عارف رفتاری را در اخلاق سیاسی از خود نشان داد که تاریخی و ماندگار یود و در تاریخ فعالیت های سیاسی کشور چنین اتفاقی برای بار اول بود که اتفاق می افتاد. فاصله رای او با دکتر روحانی چندان نبود و شاید تعداد آرای وی بر آرا دکتر روحانی می‌چربید ولی از حضور در انتخابات با هدف جلوگیری از تشتت آرا و افزایش وحدت در بین اصلاح‌طلبان بنا به مصلحت کشور، عامه مردم و مجموعه اصلاح‌طلبان و نیروهای متعادل کشور این کار را انجام داد.

حاجی افزود: اصلاح‌طلب‌ها و طرفداران دولت و اشخاصی که قلب‌شان به عشق کشور می‌تپد باید در نظر داشته باشند که اولویت اصلاحات در درجه اول، منافع ملی است و خط فکری و شخص من در ذیل منافع ملی قابل تعریف است. ترجیح منافع ملی بر منافع گروهی و ترجیح منافع گروهی بر منافع فردی اولویت اصلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس است.

وی خطاب به فعالان سیاسی اصلاح‌طلب استان آذربایجان شرقی نیز گفت: تصمیم‌گیری‌ها در مورد حمایت از اشخاص با توجه به محبوبیت و پایگاه رای آن‌ها در حوزه انتخابیه انجام می‌شود و مرکز در این زمینه هیچ‌گونه دخالتی نخواهد داشت و فقط تعیین راهبردهای اصلی و کلان در مرکز انجام می‌شود.

وی بر ضرورت «حمایت از جوانان و بانوان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن داشتن پایگاه رای مناسب و قابل قبول» تاکید کرد «تا مسئولیت‌های کلیدی و حساس در دست جمع محدودی برای همیشه دست به دست نشود

1
1