- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۴/۰۶/۱۷

بلاتکلیفی درمانگاه تخصصی هلال احمر میانه/تجهیزاتی که نیامده به دماوند انتقال یافت!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بیش یکسال است که تابلو درمانگاه تخصصی هلال احمر در سردر ساختمان مرکزی جمعیت هلال احمر شهر میانه نصب شده است. وقتی برای استفاده از امکانات این درمانگاه به داخل ساختمان مراجعه کردیم متوجه شدیم که خبری از تجهیزات و امکانات پزشکی در این مرکز نیست و خدمات این مرکز تنها در نام و تابلو نصب شده خلاصه شده است.

این تابلو که مدتهاست مردم مراجعه کننده و عابرین پیاده از پر رفت و آمدترین نقطه شهر را به گمراهی انداخته است، سوالاتی را در ذهن عموم مردم ایجاد کرده است.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار میانا که نخواسته نام وی فاش شود، در این باره گفت: در حدود یکسال گذشته تجهیزات و امکانات این مرکز از سوی جمعیت هلال احمر استان فراهم به این مکان منتقل شد، اما بطور غیر منتظره ای در مدت چند روز به شهرستان دماوند انتقال یافته است!

111

امری که تا کنون رسانه ای نشده و علت این اقدام برای همگان و همشهریان میانه ای مشخص و شفاف اعلام نگردیده است. 

سوالی که پیرامون این جریان پیش می آید این است که آیا مسئولین هلال احمر شهرستان در زمان انتقال این تجهیزات مسئولین ارشد شهرستان میانه اعم از فرماندار، نمایندگان مجلس و امام جمعه محترم را در جریان گذاشته اند؟! تا شاید این افراد مانع از انتقال این تجهیزات به سایر نقاط کشور شوند.

براستی اصل موضوع بر سر انتقال و بهره مندی مردم شهرستان دماوند نیست، بلکه نکته ابهام آمیز در اینجاست که چرا امکاناتی که به این درمانگاه تخصصی که در یک منطقه محروم واقع شده و بدان نیاز مبرم دارد در عرض چند روز و با دستور مسئولین ارشد استانی هلال احمر به شهرستان دماوند که در مجاورت مراکز استان قرار گرفته و منطقه محروم به حساب نمی آید، انتقال یافته است.

گفته می شود ارزش تجهیزات مورد اشاره بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان بوده که در حال حاضر باید هزینه ای بیشتری صرف خریداری آن شود.

222

براستی اگر مسئولین شهرستان اجازه این انتقال تجهیزات را داده اند خود جای سوال است و اگر از این موضوع بی اطلاع بوده اند باز این سوال مطرح است چرا این قضیه در آرامش کامل و بدون هیچ اطلاع رسانی به مسئولین رقم خورده است.

شهرستان میانه به دلیل اینکه وسیع ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی با بیش ۴۰۰ روستا با پراکندگی بالا می باشد، بیش از پیش نیازمند مراکز درمانی و تجهیزات بیمارستانی و امداد و نجات است که متاسفانه با شرایط بوجود آمده تمامی نگاه ها به مدیران کل این سازمان برای پاسخی شفاف و قانع کننده دوخته شده است.

1
1