- ارسال کننده: سید محمدعلی تاریخ: ۹۴/۰۶/۱۳

ضرورت ساماندهی پایگاه های خبری شهرستان میانه/ اینجا مثل قارچ سایت می روید!

ضرورت ساماندهی پایگاه‌ های خبری شهرستان میانه/ اینجا مثل قارچ سایت می روید!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در زمان‌ وقایع حساس کشور مثل انتخابات و یا هر واقعه مهم دیگری که در پی آن تحرک و نشاط سیاسی حاصل می‌شود، برخی سایت‌ها بصورت قارچ گونه به یک باره رشد کرده و وارد عمل می‌شوند تا از این فضا مطابق با اهداف کاندید مورد نظر خودشان استفاده ‌کنند.

این سایت‌ها که بدون مجوز و به شکل غیرقانونی کار می‌کنند، علاوه بر اینکه لطمه بزرگی که به صنف خبرنگاران و مدیران مسئول دارای مجوز و رسمی وارد می‌کند، بلکه گردانندگان این سایت ها از قوانین پیش پا افتاده فضای مجازی نیز در این مسیر اشتباه نیز تبعیت نمی کنند.

همچنین عده ای از این افراد وابسته به گروه های فشار و غیررسمی و جریانات سیاسی دوست دارند غیرمسئولانه بنویسند و خبر منتشر کنند که این خود یک تخلف است. برخی از این سایت‌ها  برچسب پایگاه خبری بر روی خود چسبانده‌اند و بعضا می‌بینیم اصلا اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنند.

حالا انتخابات نزدیک می شود و  می‌بایست برخورد با اینها جدی تر شود، چرا که اگر این فضا کنترل نشود، ممکن است آسیب‌های فراوانی در سطح جامعه به وجود بیاید.

تا انتخابات مجلس دهم حدود ۶ ماهی باقی مانده است و گروهای سیاسی در تکاپواند تا به هر نحو ممکن و با ایجاد فشار روحی و روانی از طریق فضای مجازی کاندیداهای مورد نظرشان را روانه مجلس کنند.

این در حالی است که علیرغم هشدارهای وزیر کشور برخی از هواداران نامزدهای احتمالی و نماینده فعلی مجلس با ایجاد صفحه های فراوان در فضای مجازی و گروه های مختلف نیز تبلیغات هدفمندی را در این حوزه آغاز کرده اند.

به هر حال ما هم به عنوان کسانی که مطابق با قانون اساسی و قانون مطبوعات در حال فعالیت هستیم از مسئولین ارشد شهرستان بخصوص فرماندار و دادستان محترم و همینطور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا تقاضا داریم تا در این زمینه با همکاری بیشتر بتوانند در این بزنگاه‌ سخت و دشوار که نیاز به مشارکت مردم دارد، فضای مطلوب و بدور از حاشیه و در چارچوب قوانین مطبوعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی  را برای مردم رقم بزنند.

لازم به ذکر است از آنجایی که در حال حاضر ده ها سایت خبری فاقد مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات در سطح شهرستان میانه وجود دارد و شناسایی همه آنها مقدور نیست به کمک شهروندان برای جامعیت ایفای وظیفه قانونی خود نیازمندیم.

سامانه پیامکی ۵۰۰۰۲۰۲۰۲ برای این امر در نظر گرفته شده است تا عموم مردم بتوانند نشانی اینترنتی سایت های فاقد مجوز را به این سامانه ارسال کنند.

1
1