- ارسال کننده: ناصر سرچمی تاریخ: ۹۴/۰۶/۰۸

متن و حاشیه سفر جبارزاده به شهرستان میانه/ افتتاح مجدد خط تولید گیربکس آریسان!

۴۵۳۴۵۳۵
باز هم سفر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان میانه دردی از مشکلات مردم میانه در به ثمر نشستن پروژه های نیمه تمام و اجرای طرح های بزرگ عمرانی و صنعتی بر زمین دوا نکرد تا همچنان دولتمردان تدبیر و امید به فکر وعده های خود انتخاباتی خود در دو سال باقی مانده باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اسماعیل جبارزاده استاندار اذربایجان شرقی به منظور بهره برداری از پروژه های عمرانی هفته دولت صبح روز جمعه ۶ شهریورماه به شهرستان میانه سفر کرد. این سومین سفر اسماعیل جبارزاده به میانه و اولین حضور بعد از سرپرستی شکری در فرمانداری ویژه میانه است.

پور مهدی معاون عمرانی وی پیش دستی کرده و صبح زود راهی بخش کندوان شد تا در مراسم  افتتاح  و کلنگ زنی گازرسانی به روستاهای این بخش شرکت کند.

خبر تاسف بار اینکه میزان بهرمندی خانوارهای روستای شهرستان میانه در حال حاضر پایین تر از متوسط استانی بوده و این مقام مسئول قول رسیدن به آمار بهرمندی ۹۵ درصد روستاهای شهرستان میانه از نعمت گاز تا دوسال آینده را داد.

اسماعیل جبار زاده نیز با حضور در محل کلنگ زنی از کشتارگاه صنعتی دامی تمام مکانیزه با ظرفیت ۵۵۰ راس از طریق بخش خصوصی حاضر شد تا این پروژه نیز در ردیف پروژه های مورد بازدید این روز قرار گیرد و بهره برداری از این نیز به دهه مبارک فجر امسال موکول شد.

جبارزاده همچنین با حضور در مراسم افتتاح پروژه روکش آسفالت سراسری شهرک اندیشه و نصب تابلو آلودگی سنج و همچنین راه اندازی مرکز شماره ۲ فنی و حرفه ای خواهران به کار خود در طی این روز از هفته دولت در جمع مردم میانه پایان داد.

به نظر می رسد نامگذاری این قبیل برنامه ها و افتتاح ها با نام پروژه های عمرانی بسیار سخت و عذاب آور باشد چرا که خواست اصلی مردم در رسیدگی به وضعیت راه های ارتباطی و پایاب سدها و همچنین بلاتکلیف ماندن پروژه های نیمه تمام عمرانی مانند و بحران بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده و همچنین ارتقای بخش ترکمنچای به فرمانداری و رسیدگی به امکانات رفاهی و بهداشتی مردم در این سفر به باد فراموشی سپرده شد.

اما نکته قابل توجه در جریان این سفر چندین ساعته افتتاح مجدد خط تولید  گیربکس خودرو آریسان بود که طی هفته های گذشته با حضور معاون عمرانی فرماندار افتتاح شده بود.با این تفسیر به نظر می رسد این افتتاح صرفا نمایشی تکراری برای بهره برداری تبلیغاتی این خط تولید در هفته دولت بوده و چیز جدیدی قابل ارائه ای نبوده است.

و اینکه اگر قرار بود این خط تولید در زمان حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسد چه دلیلی داشت تا مسئولین فرمانداری، خبر افتتاح این طرح با این شرایط انعکاس دهند!

جای بسی تاسف دارد، چرا که برخی از افرادی که هیچ گونه سمت رسمی در دستگاه های اجرایی شهرستان ندارند و فقط به جهت انداختن چند عکس یادگاری در کنار استاندار و خود شیرینی برای برنامه های آتی انتخاباتی در این مراسمات حاضر می شوند.

 بی شک نبود هیچ گونه اعتراض و واکنش به وضعیت بغرنج شهرستان میانه از سوی مردم و برخی مسئولین باعث شده تا همانند دفعات گذشته خاطره خوش این سفر برای استاندار و دست مردم همچنان در حنا باقی بماند!

هرچند کم بودن تعداد پروژه های عمرانی و احتساب برخی فعالیت های پیش پا افتاده ای همچون روکش آسفالت و نصب اعلام راهنمایی و رانندگی و افتتاح مهد کودک در بین برنامه های این هفته از سوی دولتمردان تدبیر و امید از عوامل این تصمیم است، اما قطعا این موضوع از چشم مردم بدور نمانده و چیزی از مشکلات و معضلات شهرستان میانه کم نخواهد کرد.

1
1